۳۱ شهریور ۱۴۰۳

تأسیس پردیس دانشگاهی مختص خریدی‌ها

دانشگاه بن گوریون (BGU) با همکاری چند دانشکده در جنوب اراضی اشغالی، پردیس دانشگاهی مختص خریدی‌ها تأسیس می‌کنند.

یک منبع صهیونیست گزارش داد به دنبال تمایل جامعه خریدی به تحصیلات عالی – تا زمان به خطر نیفتادن باورها و فعالیت‌های مذهبی- پردیس دانشگاهی مختص به ایشان در جنوب تأسیس می‌شود. قرار است فعالیت آموزشی این پردیس از اکتبر 2024 آغاز شود.

Capture1 27

به گفته این منبع مقرر شد هیئتی دانشگاهی به سرپرستی دانشگاه بن گوریون نقب، پردیس‌های مستقلی در دانشکده مهندسی، دانشگاه تربیت معلم، دانشگاه اشکلون و دانشکده ساپیرا به همین منظور دایر کنند.

جنوب اراضی اشغالی محل زندگی اکثریت جامعه خریدی است و بیش از 30 درصد از یهودیان افراطی ارتدوکس در آنجا زندگی می‌کنند.

این پردیس‌ها در رشته‌های پرستاری، حسابداری، اقتصاد کاربردی و مدیریت، بازاریابی فناوری، تربیت معلم، مهندسی صنایع و مدیریت، ارتباطات بصری، مهندسی نرم افزار، مطالعات تلمودی، علوم کامپیوتر و مددکاری اجتماعی دانشجو می‌پذیرد.

در ابتدا برنامه‌های مقدماتی را برای کسانی که شرایط لازم برای ورود به پردیس را ندارند، فراهم خواهد شد. این طرح برنامه‌های تحصیلی را برای زنان و برنامه‌های پیش‌نیاز را برای مردان ارائه می‌کند تا به سطح مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه برسند.

ارائه آموزش عالی به اقشار کم درآمد

پروفسور دانیل هایموویچ، رئیس دانشگاه بن گوریون، گفت: این دانشگاه از زمان تأسیس خود دسترسی به آموزش عالی را به جمعیت محروم ارائه کرده است و ما متعهد هستیم که فرصت‌های مشابهی را برای جامعه خریدی فراهم کنیم. وی افزود: ایجاد پردیس خریدی نه تنها به پیشرفت جامعه خریدی، بلکه به کل جامعه کمک می‌کند.

پروفسور آریه راتنر، رئیس کالج Beersheba نیز گفت: خوشحالم که در پروژه ایجاد پردیس برای جامعه خریدی که بیانگر ارزش‌ها است، مشارکت می‌کنم.

پروفسور یهودا حداد، رئیس و مؤسس دانشکده مهندسی شمعون در بئر شوع و اشدود، گفت: تنوع در بازار کار یک مأموریت ملی است که باید محقق شود. با ایجاد یک پردیس خریدی دانش و تجربه را در شهر اشدود برای ادغام و ترویج جامعه افراطی ارتدوکس در بازار کار اسرائیل به اشتراک می‌گذاریم.

وی افزود: مأموریت کلی مؤسسات علمی جنوب برای کل جامعه مهم است. من مطمئن هستم که این گام مشترک شکاف در جامعه را کاهش و فرصت‌های شغلی را در بخش خریدی افزایش می‌دهد و به افزایش بهره وری اقتصاد اسرائیل کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه تربیت معلم در نقب و رئیس مجمع رؤسای دانشگاه معلمان، اظهار داشتند: ادغام خریدیم در آموزش عالی برای جامعه اسرائیل و اقتصاد بسیار مهم و حیاتی است. برای این منظور لازم است ساختاری ایجاد شود که به مردان و زنان بخش خریدی اجازه دهد تا تحصیلات عالی را در سطح علمی مناسب و مطابق با شیوه زندگی خود دریافت کنند.

 

لینک خبر: https://mnenia.zahav.ru/Articles/3613165

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

انتقادهای پایان‌ناپذیر ایشلر: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که هیچ حقوقی در آن نداریم!

خواندن مطلب بعدی ←

رژیم صهیونیستی به دنبال محدود کردن مؤلفه فلسطینیِ توافق با عربستان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *