سازمان ملل متحد، اسرائیل را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد!

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در محاصره غزه، آن را اقدامی ضد حقوق بشر توصیف کرد.

«ولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، از همه کشورهای با نفوذ خواست تا اقداماتی را برای خنثی کردن اوضاع در اراضی اشغالی اتخاذ کنند. وی تأکید داشت که قوانین بین‌المللی بشردوستانه باید در هر شرایطی رعایت شوند.

تورک در بیانیه‌ای گفت: ما با یک انبار باروت روبرو هستیم. ما می‌دانیم که این جنگ با رنج‌های بی حد و حصر برای طرفین به پایان خواهد رسید.

ولکر تورک ، کمیسر عالی سازمان ملل متحد
ولکر تورک ، کمیسر عالی سازمان ملل متحد

تورک بر رعایت قوانین بین‌المللی تأکید کرد و در ادامه بیانیه خود با اشاره به دستور رژیم صهیونیستی مبنی بر محاصره کامل نوار غزه و بستن آب، برق، غذا و سوخت بر روی فلسطینیان گفت: این محاصره می‌تواند به طور جدی وضعیت فلسطینیان را وخیم‌تر کند و همچنین کار امداد رسانی پزشکی را به‌ویژه در پی افزایش تعداد مجروحان پیچیده‌تر کند. این کار خلاف قوانین بین‌المللی و ممنوع است.

متهم شدن اسرائیل توسط سازمان ملل متحد به دلیل جنایات خلاف قوانین بشردوستانه
متهم شدن اسرائیل توسط سازمان ملل متحد به دلیل جنایات خلاف قوانین بشردوستانه

او از طرفین جنگ درخواست کرد تا به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارند و فوراً حملاتی که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، متوقف کنند. وی خاطر نشان کرد: عمیقاً از گزارش‌های مربوط به تعداد غیرنظامیانی که کشته شده‌اند، شوکه شده است.

وی در پایان اظهار داشت: ما از تجربه‌های تلخ گذشته می‌دانیم که انتقام تنها راه‌حل نیست و در نهایت این غیرنظامیان بی‌گناه هستند که بهای آن را می‌پردازند.

 

لینک خبر:  https://www.9tv.co.il/item/63243

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

ناکارآمدی دولت نتانیاهو در مدیریت جنگ؛ از سکوت وزرا تا کم‌کاری مسئولان

خواندن مطلب بعدی ←

حمله سایبری گسترده به سرورهای کالج اونو (Ono)

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *