۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آسیب‌های روانی ناشی از جنگ اخیر بین رژیم صهیونیستی و حماس

آسیب‌های روانی ناشی از جنگ بر کسی پوشیده نیست. در جنگ اسرائیل با حماس نیز افراد بی‌شماری به مراقبت‌های روانی نیاز پیدا کرده‌اند.

دکتر سایدون، روانشناس بالینی مجموعه آران، از کار کردن 20 ساعته و داوطلبانه خود در این روزها خبر داد. به گفته وی آمار آسیب دیدگان روانی ناشی از جنگ رو به‌ افزایش است.

Capture2 35

هزاران روانشناس دیگر نیز همانند دکتر سایدون با بیمارستان‌ها و هتل‌ها تماس می‌گیرند و با کسانی که تحت تأثیر شرایط جنگی قرار گرفته‌اند، صحبت کرده و به دنبال رفع افسردگی، ترس و کنترل اضطراب و نگرانی آنها هستند.

این افراد در اثر بمباران از خانه‌های خود آواره شده‌اند و تحت تأثیر شوک‌های جنگی مانند صدای مهیب انفجار، از دست دادن نزدیکان، ترس از ناایمن بودن منطقه محل سکونت و صدای آژیر قرار گرفته‌اند.

Capture1 89

کارمندان داوطلب، به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت رسانی به آسیب زدگان هستند. به طوری‌که از ساعات ابتدایی روز شنبه، تماس‌های خطوط تلفن روزانه به بیش از 3000 تماس می‌رسد. در حالی‌که در یک روز عادی بین 700-800 تماس است.

در برخی از این تماس‌ها، والدین بسیاری با مجموعه آران تماس گرفته و گریه کرده‌اند. بعضی از آنها فرزندانشان را گم کرده‌اند و بعضی نگران فرزندانشان هستند که به خدمت فراخوانده شده‌ و سربازان جنگی هستند.

 

لینک خبر: https://www.zman.co.il/427753

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

اتحاد دولت اضطراری تا کی ادامه دارد؟

خواندن مطلب بعدی ←

آتش جنگ به صنعت خودرو رسید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *