۳۱ شهریور ۱۴۰۳

انجمن اقتصاددانان: انتقال بودجه به خریدی‌ها را لغو کنید!

انجمن اقتصاددانان اسرائیل در بیانیه‌ای خواستار لغو فوری انتقال بودجه چند ده میلیاردی به خریدی‌ها شدند.

مقامات ارشد سابق وزارت دارایی و بانک اسرائیل به منظور جبران خسارات هنگفت ناشی از جنگ خواستار لغو  انتقال بودجه تخصیص یافته به خریدی‌ها شدند.

Capture1 95

آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند که بودجه اختصاص یافته به خریدی‌ها نه تنها هیچ کمکی به رشد اقتصادی در این شرایط بحرانی نمی‌کند بلکه باعث هدر رفتِ بودجه‌ای می‌شود که می‌توان آن را صرف هزینه‌های لجستیک، ترابری و تجهیزات نظامی کرد و یا آن را برای تهیه مایحتاج اولیه ساکنان جنوب که دچار خسارت‌های اقتصادی شدید شده‌اند، اختصاص داد.

دو ماه پیش حدود 6 میلیارد شِکل از بودجه به عنوان بخشی از توافقات ائتلاف، به خریدی‌ها انتقال داده شد. هفته گذشته وزارت دارایی اعلام کرد که بخش باقی مانده بودجه توافقی ( معادل 2 میلیارد شِکل دیگر) به جامعه خریدی منتقل می‌شود.

Capture2 38

این تصمیم وزارت دارایی اسرائیل، درست زمانی بود که این وزارت خانه تصمیم به قطع بودجه در نظر گرفته شده برای افراد دارای معلولیت حمل و نقل، دانش آموزان و بازماندگان هولوکاست گرفت. از این رو با انتقادات شدیدی از سوی اقتصاددانان مواجه شد.

همچنین مجمع اقتصاددانان از نخست وزیر و وزیر دارایی اسرائیل خواستند تا در اسرع وقت یک برنامه مالی جامع و حرفه‌ای برای مقابله با چالش‌های اقتصادی پیش‌رو تهیه کنند.

آنها همچنین خواستار بازنگری در بودجه 2024 شدند. آنها از وزیر خواستند که در بودجه سال آینده اولویت‌های ملی که نیازهای تمام شهروندان اسرائیلی را در بر بگیرد، لحاظ شود.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/economy/article/bjllfwrbt

→ خواندن مطلب قبلی

هنرمندان در بحبوحه جنگ تلاش خود را می‌کنند تا حال اسرائیل خوب شود

خواندن مطلب بعدی ←

خاخام اعظم یشیوا: به اسرائیل نیایید!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *