۳۱ شهریور ۱۴۰۳

اسرائیل در آستانه بحران غذایی

75 درصد از مواد غذایی از جمله محصولات کشاورزی و دامداری اراضی اشغالی در مناطق جنوبی تولید می‌شود که با جنگی شدن این مناطق، اسرائیل در آستانه بحران غذایی قرار گرفته است.

Capture1 100

حمله حماس به مراکز جمعیتی جنوب اسرائیل، علاوه بر تلفات جانی و ویرانی هنگفت، به طور قابل توجهی کشاورزی و محصولات غذایی اسرائیل را در این منطقه تضعیف کرده است.

مناطق کشاورزی، واقع در شوراهای منطقه‌ای اشکول، سدوت نقف و هوف اشکلون، به عنوان مراکز تولید و انبار مواد غذایی از جمله محصولات کشاورزی و دامداری اسرائیل شناخته می‌شود.

به گفته رئیس انجمن کشاورزان اسرائیلی و دبیر کل جنبش موشویم، آمیت ایفراچ، 75 درصد سبزیجات، 20 درصد میوه‌ها و 6.5 درصد شیر در اسرائیل در روستاهای جنوب اسرائیل تولید می‌شود. همچنین پرورش دام و طیور و محصولات دریایی نیز در این منطقه بسیار توسعه یافته است و دامداری‌‌های خصوصی زیادی در این منطقه فعالیت می‌کنند.

به گزارش کانال 9 خبری رژیم صهیونیستی، در پی جنگ تمام این صنایع متحمل خسارات عظیمی شده‌اند. بسیاری از کشاورزان و کارگران کشته شده یا فرار کره‌اند. زمین‌های کشاورزی سوخته یا ویران شده است. گاوداری‌ها و مرغداری‌ها به حال خود رها شده‌اند. علاوه بر این، در 48 ساعت ابتدایی جنگ در این منطقه، مشکل حاد تأمین آب و برق به وجود آمد که خسارت‌های مضاعفی به دام و طیور و محصولات کشاورزی وارد کرد.

وی در مصاحبه به کانال 9 گفت: ترمیم وضعیت موجود و جبران خسارات در بسیاری از مناطق غیرممکن است، زیرا غیرنظامیان از ورود این منطقه جنگی منع شده‌اند.

یک کشاورز و صاحب مزرعه و باغ آووکادو در جنوب در این‌باره گفت: محصولات آماده برداشت بسیاری در این مناطق وجود دارد، اما رسیدن به آنجا غیرممکن است زیرا ارتش اجازه ورود نمی‌دهد.

به گفته وی، در منطقه کشاورزی هم مرز با مناطق درگیر جنگ، چند هکتار زمین آووکادو وجود دارد که محصولات آن جمع آوری نشده و به دلیل عدم امکان برداشت و فرآوری، این صنعت با رکود مواجه است. علاوه بر این، به دلیل شرایط سخت امنیتی، مشکل جدی در حمل و نقل سبزیجات موجود وجود دارد، زیرا بسیاری از رانندگان کامیون حاضر به آمدن به این منطقه نیستند. در نهایت، در حال حاضر در جنوب کشاورزی نیروی کافی برای جمع آوری محصولات آماده برداشت و همچنین مراقبت از محصولات تازه رسیده وجود ندارد.

کشاورز دیگری گفت: میوه‌ها فقط در پایان دسامبر باید جمع آوری شوند که با توجه به شرایط جنگی این امر امکان‌پذیر وجود ندارد.

وزارت کشاورزی در نشریات رسمی به صراحت اعلام کرد که این وزارتخانه نگران مشکلات این صنعت است.

 

لینک خبر: https://www.9tv.co.il/item/63452

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

بحران هتل‌ها به علت کمبود نیرو

خواندن مطلب بعدی ←

لیکود علیه نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *