۳۱ شهریور ۱۴۰۳

جنگ بیمارستان‌های جنوب اراضی اشغالی را با بحران مالی مواجه کرد

با تشدید جنگ اسرائیل و حماس بیمارستان‌های مناطق جنوبی در اراضی اشغالی با بحران شدید مالی مواجه شدند.

در پی بحران مالی دولت اسرائیل و عدم اختصاص بودجه لازم به بیمارستان‌های جنوب اسرائیل، بسیاری از رؤسای بیمارستان‌ها از یهودیان مقیم خارج از اراضی اشغالی درخواست کمک مالی کردند.

تارنمای وای نت در گزارشی اعلام کرد: دولت و وزارت بهداشت در این وضعیت بحرانی، حاضر به کمک مالی و تخصیص بودجه به بیمارستان‌ها نیست. از این رو رؤسای بیمارستان‌ها برای تأمین نیاز مالی و جبران بودجه از یهودیان سراسر جهان خصوصا آمریکا درخواست کمک کردند.

این رسانه افزود: از ابتدای جنگ تا کنون، بیمارستان بارزیلای مشغول ارائه خدمات به مجروحان بوده است. به طوری‌که روزانه در حال خدمت رسانی به صدها مجروح است. اکنون در پی تشدید جنگ، با بحران شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کند.

در ادامه گزارش آمده است: سال‌هاست این بیمارستان با کمبود منابع مالی و بحران بودجه مواجه است و رؤسای این بیمارستان برای بخش‌های مختلف از دولت درخواست بودجه می‌کنند اما هر بار با بی‌توجهی مسئولین مواجه می‌شوند. تا کنون دولت هیچ بودجه‌ای به این بیمارستان اختصاص نداده است.

Capture1 104

رئیس این بیمارستان اعلام کرد که اغلب نیازها مربوط به تأمین تجهیزات پزشکی، اورژانس و تکمیل بخش‌های ضروری همچون دیالیز است.

وی در همین این رابطه به وای نت گفت: به مرور زمان، کمک‌های مالی هم کفاف هزینه‌های بیمارستان را نمی‌دهد، زیرا با افزایش قیمت دلار و بالطبع افزایش هزینه‌ها، ما با کمبودهای بیشتری در تأمین منابع مالی مواجه هستیم.

یکی از افراد عالی رتبه در حوزه جمع‌ آوری کمک‌های مالی برای یهودیان اسرائیل گفت: به‌ عنوان فردی که سال‌ها مسئول جمع‌ آوری کمک‌های مالی در آمریکا برای اهداف مختلف در اسرائیل بودم، به صراحت می‌گویم: ناکار آمدی اسرائیل در سیستم بهداشتی، درمانی و بیمارستانی در وضعیت کنونی کاملا محسوس است. من هرگز چنین وضعیتی را تجربه نکرده‌ام. هر کس که یک آمریکایی را می‌شناسد از او التماس کمک مالی می‌کند، این دلخراش است.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/health/article/yokra13634858

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

لیکود علیه نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

اجرای نظام آپارتاید / اخراج کارگران عرب ساکن اراضی اشغالی از محل خدمت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *