۳۱ شهریور ۱۴۰۳

لیکود علیه نتانیاهو

برخی اعضای لیکود با انتقاد از برنامه احتمالی نتانیاهو مبنی بر پذیرش آتش بس، اعلام کردند که وی شایسته رهبری حزب نیست و صلاحیت نخست وزیری را ندارد.

بعضی اعضای حزب لیکود با انتقاد شدید از نتانیاهو مبنی بر موافقت با آتش بس در جنگ با حماس اعلام کردند: کسی که با دشمن مسامحه کند، شایسته نخست وزیری و رهبری حزب نیست.

روز دوشنبه شماری از اعضای کنست و وزرای حزب لیکود با اشاره به گزارشات منتشر شده منبی بر تلاش دولت برای برقراری آتش بس، به شدت از نتانیاهو انتقاد کردند.

گوتلیب (یکی از اعضای حزب لیکود) با انتشار بیانیه‌ای در فضای مجازی، با انتقاد از نتانیاهو و تحقیر آمیز خواندن هرگونه آتش بس، اعلام کرد که رهبری که در مقابل دشمن نرمش نشان می‌دهد و با آنها مسامحه می‌کند، شایسته نخست وزیری نیست. قبول آتش بس چند ساعته نشانه ضعف، ترس و حقارت ماست. این کار شرم آور است!

Capture1 98

وزیر انرژی نیز اعلام کرد که نسبت به توافق بین نتانیاهو و رئیس جمهور آمریکا مبنی بر بازگشایی ورود کالا به غزه مخالف است زیرا این کار نه تنها منافع اسرائیل را تأمین نمی‌کند بلکه در تضاد با اهداف و آرمان‌های اسرائیل است. وی افزود: در صورت آتش بس ما نمی‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم.

موشه سعده نیز با انتقاد از نتانیاهو گفت: ورود کالا و آب و هر نوع کمک به مردم غزه در واقع کمک به دشمنان ماست و این کار غیر قابل قبول است، من با مردم اسرائیل در تماس هستم. خواسته مردم سازش و آتش بس نیست. ما با این اقدام مخالف هستیم. هیچ کمکی نباید به غزه برسد. نباید به غزه آب برسد. تنها با این اقدامات می‌توانیم مقابل حماس پیروز شویم.

در همین حال، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی، در نامه‌ای به نتانیاهو از وی خواست هر گونه کمک به نوار غزه مانند دسترسی آب، ورود کالا و هر کمک دیگری باید در جلسه کابینه مطرح شود.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1045192

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

اسرائیل در آستانه بحران غذایی

خواندن مطلب بعدی ←

جنگ بیمارستان‌های جنوب اراضی اشغالی را با بحران مالی مواجه کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *