۳۰ شهریور ۱۴۰۳

شب گذشته رژیم صهیونیستی بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه را بمباران کرد. در لحظات اولیه این حمله، حدود 500 نفر به شهادت رسیدند.

با توجه به قوانین حقوق بشر و سازمان ملل متحد، بیمارستان‌ها جزو مکان‌های امنی محسوب می‌شوند که افراد می‌توانند با خیالی آسوده در آنجا پناه بگیرند، اما اسرائیل با علم بر اینکه این کار خلاف قوانین انسانی و بین‌المللی است، به بیمارستان المعمدانی نوار غزه حمله‌ور شد و 1000 نفر از زنان و کودکان مجروح را به شهادت رساند.

علی‌رغم اعلام سخنگوی ارتش اسرائیل، منابع عبری زبان گروه‌های مقاومت را مسئول این اتفاق می‌دانند و گفتند: «این موشک‌پراکنی از اشتباهات تاکتیکی حماس و جهاد اسلامی بوده است».

جنازه قطعه قطعه شهدا در محوطه بیمارستان
جنازه قطعه قطعه شهدا در محوطه بیمارستان

کشورهای مختلف در سراسر جهان همچون لیبی، اردن، مراکش، یمن، لبنان، ایران و حتی در داخل اراضی اشغالی مناطقی چون الخلیل، جِنین و سایر شهرک‌های فلسطینی نشین در کرانه باختری تظاهرات کردند و ضمن محکومیت این حمله وحشیانه، انزجار خود را از رژیم کودک‌کش صهیونیستی بیان کردند.

تظاهرات مردمی ایران علیه حمله وحشیانه اسرائیل به بیمارستان
تظاهرات مردمی ایران علیه حمله وحشیانه اسرائیل به بیمارستان

همچنین در کشورهای اروپایی همچون انگلیس، فرانسه و حتی در ایالات متحده در مقابل کاخ سفید نیز طی روزهای گذشته، شهروندان برای حمایت از مظلومان و جنگ‌زده غزه در خیابان‌ها تظاهرات کردند و  از سازمان ملل متحد خواستار متوقف کردن جنایات روزافزون رژیم صهیونیستی شدند.

به نقل از منابع محلی عربی در لحظات اولیه بعد از بمباران بیمارستان، حدود 500 تن از مجروحانی که در بیمارستان بستری بودند، درجا به شهادت می‌رسند. اطراف بیمارستان نیز اجساد شهدا، بر اثر شدت انفجار تکه تکه شده و امدادگران با هر نوع پارچه و پلاستیکی اعضای قطعه قطعه شده را جمع آوری می‌کردند.

سفارت فرانسه در تهران
سفارت فرانسه در تهران

طبق آخرین اخبار گزارش شده، تا کنون تعداد شهدای این بیمارستان به 1000 تن رسید، انتظار می‌رود که به تعداد شهدا در ساعات آینده نیز افزوده شود. دولتمردان و سیاستمداران کشورهای اسلامی نیز ضمن عرض تسلیت به مسلمانان جهان و بازماندگان فلسطینی و محکوم کردن اقدامات وحشیانه و ظالمانه این رژیم، تنفر خود را از دشمن اسلام ابراز کردند.

دولت جمهوری اسلامی ایران در پی این اقدام هولناک و وحشیانه اسرائیل، روز چهارشنبه را عزای عمومی اعلام کرد. همچنین “محمود عباس” رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در شهرک‌های فلسطینی نشین سه روز عزای عمومی اعلام کرد. مراجع اعظم عراق هم در این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

در کشورهای ترکیه، اردن و مصر، شهروندان معترض که در خیابان‌ها علیه اقدامات بی‌شرمانه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند، در مقابل سفارت‌خانه‌های آمریکا و اسرائیل اقدامات این رژیم کودک کش را محکوم کردند. در سراسر ایران نیز از کودک و پیر تجمع اعتراضی برپا کردند و ضمن ابراز احساسات برای مظلومیت غزه و محکوم کردن حملات هولناک ارتش اسرائیل، در مقابل سفارتخانه‌های فرانسه و انگلیس نیز به تظاهرات پرداختند.

تجمع کشورهای جهان علیه اقدامات اسرائیل
تجمع کشورهای جهان علیه اقدامات اسرائیل

در فضای مجازی، مقامات رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر روی اقدامات جنایت‌کارانه و بی‌منطق خود مقصر اصلی این حمله را حماس و گروه‌های مقاومت معرفی خود را تبرئه کردند.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در نشست اخیر خود گفت:«اسرائیل باید محاصره غزه را بشکند و اجازه انتقال کمک‌های بشردوستانه را به محاصره‌شدگان غزه بدهد».

وی ادعا کرد که از حمله دیشب به بیمارستان شوکه شده است و کشتن هزاران مجروح بی‌دفاع در بیمارستان، نمی‌تواند مجازاتی برای طرف مقابل جنگ باشد چرا که این یک کشتار دسته جمعی است.

 

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-diplomatic/2023_q4/Article-5602722f69f3b81026.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=173113802

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

اجرای نظام آپارتاید / اخراج کارگران عرب ساکن اراضی اشغالی از محل خدمت

خواندن مطلب بعدی ←

رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل مسئولیت ناکامی در مقابله با طوفان حماس را بر عهده گرفت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *