۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل مسئولیت ناکامی در مقابله با طوفان حماس را بر عهده گرفت

رئیس اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی مسئولیت کامل ناکامی مقابل حماس را بر عهده گرفت.

Capture2 41

به‌ دنبال انتقادات گسترده در اسرائیل از شکست نیروهای مسلح و اطلاعاتی این کشور در پیش‌بینی و مقابله با حمله غافلگیرانه هفتم اکتبر حماس، رئیس شعبه اطلاعات نظامی اسرائیل، اعلام کرد که مسئولیت این ناکامی را بر عهده می‌گیرد.

در یازدهمین روز از گذشت جنگ، سرلشگر اهارون خلیوا، رئیس اطلاعات ارتش موسوم به آمان بیانیه‌ای خطاب به فرماندهان و تمام نیروهای ارتش اسرائیل نوشت و در آن مسئولیت کامل شکست اطلاعاتی و حفاظتی را برعهده گرفت. وی پس از رئیس شین بت و رئیس ستاد ارتش که مسئولیت شکست و جنگ در نوار غزه را برعهده گرفت، سومین نفر از مقامات ارشد صهیونیستی است که چنین بیانیه‌ای را صادر می‌کند.

Capture3 25

سرلشگر خلیوا افزود: از آغاز جنگ تا کنون در تمام بازدیدهای میدانی و یگان‌های آمان و نشست‌های مرتبط به جنگ اعلام کرده‌ام که ما یک شکست سخت اطلاعاتی را متحمل شدیم. ضروری است که تمام ابعاد این رخداد به صورت جزئی و دقیق بررسی شود. در حال حاضر کسب پبیروزی اولیت ماست.

رونن بار، رئیس شین بت برای اولین بار به حمله حماس در 7 اکتبر اشاره کرد و طی نامه‌ای خطاب به کارمندان و خانواده‌های آنان اعلان کرد: با توجه به تمام اقدامات صورت گرفته مبنی بر جلوگیری از بروز این اتفاق، ما نتوانستیم کاری را پیش ببریم و شکست بد اطلاعاتی خوردیم.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/skitvzhbp

→ خواندن مطلب قبلی

بمباران موشکی بیمارستان المعمدانی غزه به دست رژیم کودک‌کش اسرائیل + فیلم

خواندن مطلب بعدی ←

لاپید اسموتریچ را به رانت خواری در سیاست متهم کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *