۳۰ شهریور ۱۴۰۳

درخواست 40 برابری شهروندان اسرائیلی برای مجوز سلاح گرم!

با آغاز جنگ و آزادی تسلیح شدن شهروندان صهیونیست، درخواست مجوز سلاح گرم چهل برابر افزایش یافته است.

از آغاز جنگ، تقریباً 100000 شهروند اسرائیلی برای حمل سلاح گرم شخصی، به دولت درخواست مجوز داده‌اند. حتی قبل از شروع درگیری‌ها، وزارت امنیت ملی به شهروندان بیشتری اجازه داد که از مجوز خصوصی سلاح گرم استفاده کنند تا در صورت نیاز و در زمان اضطرار، جان خود را نجات دهند.

به گزارش منابع عبری زبان، طی روزهای اخیر و با آغاز جنگ، تقریباً 100000 درخواست مجوز برای حمل سلاح گرم شخصی دریافت شده است. دیوید وایزمن، رئیس بخش بازرسی سلاح‌های گرم در وزارت امنیت ملی، خاطر نشان کرد: این میزان، معادل درخواست یک ساله از دولت می‌شود. این آمار حتی از میانگین سالانه نیز فراتر رفته است.

علت درخواست شهروندان برای مسلح شدن چیست؟
علت درخواست شهروندان برای مسلح شدن چیست؟

وزارت امنیت ملی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که همه درخواست‌ها را به طور کامل بررسی می‌کند تا تمامی شهروندان مسلح شوند. در سال‌های 2021، 2022 و 2023 به ترتیب 10064 مجوز، 12897 مجوز و 26000 مجوز برای حمل سلاح گرم شهروندان صادر شده است. اما در این روزها، درخواست مجوزها به 100000 رسیده است!

همزمان با صدور مجوز حمل سلاح گرم برای شهروندان غیرنظامی اسرائیلی، وزارت امنیت ملی در حال تقویت یگان‌های آماده‌باش و ایجاد واحدهایی برای آنها در سراسر اراضی اشغالی است تا درصورت درگیری‌های زمینی بتوانند از خود دفاع کنند.

Capture5 6

بر اساس آئین‌نامه جدید، اخذ مجوز سلاح گرم شخصی با شرایط زیر قابل صدور است:

  • کشاورزان

در گذشته فقط کشاورزی می‌توانست درخواست مجوز حمل سلاح گرم دهد که نیازمند به داشتن سلاح گرم بود، اما اکنون یا شخص کشاورز، یا یکی از بستگان درجه یک یا همسر و یا حتی یکی از همکاران وی می‌تواند ارائه درخواست مبنی بر حمل سلاح گرم را ارسال کند.

  • خدمت در نیروهای نظامی

از این پس فارغ التحصیلان ارتش که فقط دارای گواهینامه رزمی تأیید شده ارتش را داشته باشند، تا زمانی که 20 سال از اعطای گواهینامه نگذشته باشد می‌توانند درخواست حمل سلاح گرم را ارسال کنند.

  • محل سکونت-کار

اگر فردی یک تا دو سال در ارتش و یا حتی اماکن غیر نظامی خدمت کرده باشد یا محل زندگی او در منطقه‌ای خاص باشد، حق درخواست مجوز حمل سلاح گرم را دارد.

  • آتش‌نشانان

کارمندان، بازنشستگان و حتی داوطلبانی که در این حوزه ثبت نام کرده‌اند نیز می‌توانند درخواست حمل سلاح گرم خود را نیز ارسال کنند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/culture/tv/Article-1046046

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

آویو کوخاوی: ارتش و دولت اسرائیل ضربه سنگینی خوردند!

خواندن مطلب بعدی ←

اعتراض سرخ به ساختمان لیکود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *