۳۱ شهریور ۱۴۰۳

خبرنگاران در نامه‌ای به بازرس خواهان پاسخگویی نتانیاهو شدند

سایت روزنامه معاریو نوشت: با توجه به عملکرد نتانیاهو در امتناع از مصاحبه با رسانه‌ها، خبرنگاران در نامه‌ای خواهان پاسخگویی وی شدند.

Capture1 139

صبح یکشنبه انجمن موفقیت برای ارتقای یک جامعه عادلانه (انجمنی متشکل از وکلا با هدف ترویج مقررات اقتصادی) نامه‌ای با پیوست فوریت، به نتانیاهو و گالی بهاراف میارا مشاور حقوقی دولت ارسال کردند و در آن نامه ضمن اعتراض به امتناع نخست وزیر از پاسخگویی، خواهان برگزاری نشست پرسش و پاسخ با حضور نتانیاهو شدند.

آنها تأکید کردند که در صورت عدم پاسخگویی و عدم اجرای این درخواست، نامه‌ای جهت بررسی و رسیدگی در اسرع وقت به دادگاه ارسال خواهد شد.

در این نامه آمده است: از زمان روی کار آمدن نتانیاهو به عنوان نخست وزیر و رئیس قوه مجریه شاهد روند نگران کننده امتناع نخست وزیر از پاسخگوی به سوالات خبرنگاران هستیم وی از تمام مصاحبه‌ها سر بازمی‌زند.

نویسندگان نامه یادآور شدند که این نوع امتناع از پاسخگویی مسئولین در هر مقام یا جایگاهی که باشند دعاوی حقوقی را مطرح می‌کند ولی در حال حاضر و باتوجه به وضعیت جنگی نمی‌توان ادعایی را مطرح کرد.

این انجمن افزود: طبق احکام صریح دیوان عالی و قانون اساسی دولت موظف به تعیین یک منبع پاسخگویی در مصاحبه‌های رسانه‌ای است.

در ادامه نامه آمده است: مقامات دولتی باید بر اساس موازین عادلانه و شایسته عمل کنند و حتی الامکان از بایکوت رسانه‌ها و خبرنگاران، مصاحبه‌های گزینشی و اطلاع رسانی از تریبون‌های خاص پرهیز بپرهیزند.

در پایان این نامه می‌خوانیم: رویکرد فعلی نخست وزیر در خصوص مصاحبه با رسانه‌ها، اجتناب و دوری از پاسخگویی است که نشأت گرفته از ملاحظات خارجی است.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1046568

→ خواندن مطلب قبلی

انتقاد دوباره لاپید از کابینه: دولت فقط هرج و مرج را زیاد می‌کند

خواندن مطلب بعدی ←

کابینه نتانیاهو چندین وزارتخانه از جمله اطلاع رسانی را منحل کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *