۳۰ شهریور ۱۴۰۳

فرار نتانیاهو از مسئولیت!

از آغاز جنگ تا کنون بنیامین نتانیاهو از پذیرش مسئولیت جنگ در تمام زمینه‌ها طرفه رفته است.

در این روزها که رژیم صهیونیستی درگیر جنگ غافلگیر کننده‌ای با گروه‌های مقاومت غزه شده است، نتانیاهو با مقصر جلوه دادن هالوی و گالانت از پذیرش مسئولیت طرفه می‌رود.

«یوآو گالانت» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی به اندازه کافی در حوزه امنیتی-سیاسی مهارت دارد اما هدف «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم روشن است، او می‌خواهد شکست عظیم این فاجعه را بر گردن یوآو گالانت، وزیر دفاع و «هالوی» رئیس ستاد ارتش بیندازد و از قبول مسئولیت خود شانه خالی می‌کند.

فرار نتانیاهو از مسئولیت!

نتانیاهو پس از کتمان همه اتهامات با استفاده از روش‌های مخصوص خود، می‌خواهد نام خود را به عنوان مقصر پاک کند. او تلاش می‌کند خود را تبرئه کند و با فشار آوردن به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای پذیرش مسئولیت شکست، سعی در مقصر جلوه دادن وی دارد.

همیشه باید این واقعیت را در نظر داشت که نتانیاهو زمانی هالوی را به سِمت رئیس ستاد ارتش منصوب کرد که در دوره قبل، بنی گانتز، وزیر دفاع سابق را به عنوان رئیس ستاد ارتش منصوب کرده بود. 

گالانت، مقام سوم در انتخابات مقدماتی لیکود، تنها شخصیت امنیتی بود که نتانیاهو می‌توانست پس از انتخابات نوامبر گذشته، پست وزیر دفاع را به او واگذار کند. ولی این انتصاب قبل از اجرایی شدن، منحل شد.

گالانت از تصمیم نتانیاهو برای دادن پست وزیر در وزارت دفاع به اسموتریچ خشمگین شده بود که هنوز هم از خشمش کاسته نشده است. گالانت به نتانیاهو درباره خطرات احتمالی این انتصاب هشدار داد، اما نخست وزیر به هشدار او توجهی نکرد.

درگیری‌های پایان ناپذیر در وزارت دفاع که بر وضعیت شهروندان اسرائیلی نیز تأثیر گذاشت. رفته رفته نتانیاهو متوجه شد که باید هشدارها را جدی می‌گرفت.

Capture3 25

دردسر بزرگ بعدی در روزهای اوج اعتراضات اخیر، با برکناری قاطع وزیر دفاع از سوی نخست وزیر پس از هشدار وی نسبت به وخامت اوضاع ارتش اسرائیل بود که این اعتراض نتانیاهو را از تصمیم اخراج مجبور به عقب نشینی کرد، اما چیزی تغییر پیدا نکرد.

اکنون آخرین خبر در مورد اختلاف بین این دو در مورد اهداف جنگ منتشر شده است که گویی گالانت در دو جبهه به جنگ دامن می‌زند و نتانیاهو مانع آن می‌شود.

نخست وزیر در ابتدا با تشکیل کابینه جنگ مخالف بود و این ماجرا را به مدت طولانی به تعویق انداخت. وی ظاهراً از همکاری بین سه ژنرال (گالانت، بنی گانتز و آیزنکوت) که با او مخالف هستند، بیم دارد.

همچنین او در کنفرانس مطبوعاتی سه جانبه که در آن کابینه جنگ ارائه شد، اصلاً موافق حضور گالانت نبود. همه این‌ اتفاقات، این ظن را به وجود می‌آورد که نخست‌وزیر تلاش می‌کند گالانت را از دور خارج کند.

نتانیاهو این موضوع را درک نمی‌کند که او نمی‌تواند به سلامت از این رسوایی خارج شود و همه چیز را به گردن دیگران بیندازد. او باید مسئولیت تمام کارهای اشتباه خود را در تمام زمینه‌ها بپذیرد.

 

لینک خبر: https://www.zman.co.il/430193/

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

نتانیاهو یک تهدید برای بقای اسرائیل است

خواندن مطلب بعدی ←

جبران کمبود نیروی کار با «واردات کارگر» از هند!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *