۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پیدا و پنهان پیوستن ارتدوکس افراطی به ارتش رژیم صهیونیستی

رسانه صهیونیست: استخدام ارتدوکس افراطی در ارتش هیجان انگیز است، اما واقعی نیست و راه تغییر واقعی همچنان بعید به نظر می‌رسد.

وقایع 7 اکتبر بسیاری از چیزها را در جامعه اسرائیل تغییر داد، اما هنوز برای اعلام تغییر اساسی در موضع ارتدوکس افراطی مبنی بر امتناع از خدمت در ارتش اسرائیل خیلی زود است.

هفته‌ای که گذشت بسیاری از رسانه‌های صهیونیستی به طور رسمی از استخدام ارتدوکس افراطی در ارتش خبر دادند. در واقع، بیش از صد مرد خریدی تصمیم گرفتند به ارتش بپیوندند. جای تعجب نیست که این ژست توسط بسیاری از رسانه‌های صهیونیست منعکس شد زیرا به ظاهر منادی تغییری اساسی در موضع افراطی ارتدوکس – به‌ویژه جوانان خریدی که به دلایل مذهبی و ایدئولوژیک، ترس از قرار گرفتن در معرض سکولاریسم و رانش فرهنگی را داشتند – در حمایت از خدمت اجباری در ارتش اسرائیل بود.

Capture3 35

در همین راستا یکی از کارشناسان خبرگزاری وای نت ضمن بررسی این موضوع در پاسخ به این پرسش که آن افراد تازه استخدام شده افراطی ارتدوکس در ارتش چه کسانی هستند؟ نوشت: در پاسخ به این سؤال دو چیز قابل توجه است:

اول اینکه افراد استخدام شده افرادی هستند که برای امرار معاش کار می‌کنند و متعلق به گروه افراطی ارتدوکسی هستند که در حال حاضر در حال ادغام در جامعه اکثریت اسرائیل در سطوح مختلف هستند.

دوم سن سربازانی است که درخواست استخدام در ارتش را داده‌اند. نیروهای جدید در بسیاری از موارد پدرانِ نوجوانان و مردان جوان ارتدوکس افراطی هستند که در آستانه سن سربازی یا در سن سربازی قرار دارند و انتظار نمی‌رود که فرزندان آنها به این زودی ثبت نام کنند.

Capture3 36

این تحلیلگر صهیونیست ادامه داد: 7 اکتبر چیزهای زیادی را در جامعه اسرائیل تغییر داد بیشتر الگو واره‌های [پارادایم‌] سیاسی را شکست و در بعضی موارد جامعه چند پاره اسرائیل را به هم نزدیک کرد. اما اشتباه است که فکر کنیم جنگ به مثابه ماشینی خواهد بود که شکاف‌های عمیق در جامعه چند پاره اسرائیل را از سامان می‌دهد.
این واقعیت که از دهه 1970 تقریباً همه جوانان افراطی ارتدوکس نام نویسی نمی‌کنند، غیرقابل انکار است و ما در اینجا در مورد سهم رو به رشدی صحبت می‌کنیم که هزاران نفر در سنِ استخدام سالانه قرار دارند و از آن اجتناب می‌کنند.

پیوستگان به ارتش چه کسانی هستند؟

وی در پاسخ به سؤال بالا گفت: در حقیقت کسانی که به ارتش ملحق شده‌اند یا تمایل پیوستن به ارتش را دارند همان مهاجران آنگلوساکسون، نوکیشان، خانواده‌های افراطی ارتدوکس با رنگ ملی و همچنین جوانانی که خود را در محیط‌های افراطی ارتدوکس نمی‌یابند (که البته تعداد آنها کم نیست) هستند و این باعث شد تا آنها به خدمت سربازی بروند.

همچنین به افراد بالا باید جوانان تازه ازدواج کرده‌ای را که عمدتاً در بخش‌های مختلف فناوری، یا به عنوان خاخام و غیره خدمت می‌کنند، را علاوه کرد. این تعداد در موارد مذکور بسیار کمتر از درصد عظیم جوانان افراطی ارتدوکس است که حتی فکر کردن به سربازی اجباری برای آنها کاملا غیر ممکن و غیر محتمل است.

وی در پایان ضمن برشمردن برخی راه کارهای موجود که منجر به خدمت سربازی در مسیرهای افراطی ارتدوکسی می‌شود، گفت: در حال حاضر چنین چارچوب‌هایی وجود دارد، اما آنها اندک و بسیار ناچیز هستند و جایگزین مناسبی برای تحصیل در یشیوا برای بسیاری از جوانان فوق ارتدوکس نیستند.

این تحلیلگر ضمن ارائه پیشنهاداتی برای فراهم آوردن مقدماتی الزام آور سربازی اجباری خریدی‌ها خاطر نشان کرد: به یاد داشته باشیم که این اقدامات احساسی، جایگزینی برای حل مشکل واقعی نیست. این مشکلات حتی روز بعد از جنگ با ما باقی خواهد ماند.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/judaism/article/bjqyxdlmp#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

نتانیاهو: برای حمله زمینی آماده می‌شویم اما تاریخ آن را فاش نمی‌کنیم

خواندن مطلب بعدی ←

حمله موشکی القسام به تل آویو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *