تنها راه‌حل، تغییر دولت است!

منتقدان رژیم صهیونیستی بر این باورند که اگر یک دولت به طور متوالی شکست بخورد، باید زمینه انحلال و تغییر در ساختار سیاسی آن فراهم شود.

شهروندان اسرائیل از روز شنبه 7 اکتبر 2023 دیگر به دولت نتانیاهو اعتماد ندارند. چرا که جنگ برایشان مبهم است و لحظه به لحظه به یک درگیری همه جانبه تبدیل می‌شود. یکی از بدترین مواردی که اسرائیل در ساختار سیاسی خود تا به حال تجربه کرده وجود خلاء شدیدی در حیطه رهبری و هدایت جامعه اسرائیلی به دست نتانیاهو است.

منتقدان سیاسی بر این باورند که اسرائیل یک ملت بی رهبر است به طوری‌که با گذشت 23 روز از جنگ، ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی روز به روز ضعیف‌تر و ناکارآمدتر می‌شود ازین رو خواهان تغییر فوری دولت نتانیاهو هستند. در این بحبوحه نتانیاهو دستپاچه شده است و قدرت تصمیم گیری ندارد و با این کار فقط جامعه صهیونیستی را به سوی کشتار یکدیگر هدایت می‌کند.

Capture1 210

طبق نظرسنجی‌هایی که در رسانه‌های عبری زبان مطرح شده از ابتدای جنگ تا کنون، کابینه نتانیاهو بی‌کفایتی خود را نشان داده است حتی نیازی به تهیه فهرستی از شکست‌ها و بی‌کفایتی‌های آن نیست چرا که همه چیز واضح است. علاوه بر این، کابینه نتانیاهو به جای اینکه نگران منافع سیاست کثیف رژیم و شهرک‌نشینان باشد، نگران تغییر مسئولیت‌های سیاسی است! این امر خشم و انتقاد همه منتقدان و نخبگان سیاسی را برانگیخته است.

واضح است که اسرائیل در مقطع حساسی قرار دارد و باید برای برگرداندن آسایش و امنیت به شهروندان خود اقدامات لازم را انجام دهد اما آنچه مسلم است اینکه دولت برای برداشتن گام‌های عملی برای این امر باید کفایت لازم و کافی را داشته باشد. در آماری که پیشتر رسانه‌های عبری زبان منتشر کرده‌اند، دیگر هیچ امیدی به دولت نتانیاهو نیست. طبق آمار، مردم به نخست وزیری احتیاج دارند که به نفع مردم اسرائیل کار کند نه منافع سیاسی خودش!

 

لینک خبر:https://www.calcalist.co.il/local_news/article/s1hsc2qm6

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

سرمایه‌گذاران خارجی از بانک‌ها فرار می‌کنند/ هیچ سهامی امن نیست!

خواندن مطلب بعدی ←

جنگ روانی علیه حماس با توزیع اعلامیه‌ علیه این سازمان در غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *