۳۱ شهریور ۱۴۰۳

امواج شوک جنگ به شرکت‌های بزرگ هواپیمایی رسید

شرکت هواپیمایی دلتا ایرلاین نسبت به کاهش شدید سود هر سهم این شرکت هشدار داد.

رئیس شرکت هواپیمایی دلتا ایرلاین هشدار داد که اگر پروازهایی این شرکت به اسرائیل تا ماه نوامبر از سر گرفته نشود، پیش‌بینی می‌شود که سود هر سهم تا 25% سهام این شرکت کاهش پیدا کند.

همزمان با تشدید درگیری در غزه، تأثیرات منفی و ادامه‌دار این رویداد در عرصه بین‌الملل همچنان ادامه دارد. در روزهای اخیر چندین شرکت بزرگ در گزارش‌های مالی خود نسبت به اثرات تنش فزاینده در خاورمیانه در کسب و کار خود هشدار داده‌اند.

هواپیمای متعلق به شرکت دلتا ایرلاینز
هواپیمای متعلق به شرکت دلتا ایرلاینز

در لحظات اولیه جنگ خطوط هوایی بین‌المللی و شرکت‌های گردشگری اعلام کردند که فعالیت‌های خود را در اسرائیل به طور کامل متوقف کرده‌اند. شرکت‌های هواپیمایی بزرگ در گزارش‌های مالی خود در سه ماهه سوم سال جاری اعلام کردند که فعالیت‌هایشان در تل‌آویو، تحت تأثیر رویدادهای اخیر منطقه قرار گرفته و این رویدادها تأثیر قابل توجهی بر پیش‌بینی آنها داشته است.

آنها هشدار دادند که اگر جنگ ادامه داشته باشد و پروازها از نوامبر از سر گرفته نشود، سودشان 2 دلار به ازای هر سهم خواهد بود و به شدت از ارزش آن کاسته می‌شود. خطوط هوایی دلتا هم مانند دیگر شرکت‌ها، تمامی فعالیت‌های خود را به مقصد اسرائیل لغو کرده است. سهام این شرکت نیز در پی ابراز نگرانی از افزایش شدید هزینه‌های سوخت در پی افزایش قیمت نفت با شروع جنگ، کاهش یافت. گفتنی است که از ابتدای جنگ قیمت هر بشکه نفت در جهان 5 دلار افزایش داشته است.

 

لینک خبر: https://www.calcalist.co.il/world_news/article/rktyqxnma?ref=ynet

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

گروگان‌ها، بهانه گزافه گویی لاپید درباره رهبران حماس

خواندن مطلب بعدی ←

جنایت فجیع صهیونیست‌ها در جبالیا با بمب‌های آمریکایی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *