۳۱ شهریور ۱۴۰۳

سازمان خبرنگاران بدون مرز از رژیم اسرائیل به دادگاه لاهه شکایت کرد

خبرنگاران بدون مرز از رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت جنگی علیه خبرنگاران به دادگاه لاهه شکایت کرد.

خبرنگاران بدون مرز اعلام کرد که به دلیل حملات ارتش اسرائیل به مناطق غیرنظامی و بمباران خبرنگاران در غزه، از اسرائیل به دادگاه کیفری بین‌المللی (لاهه) شکایت کرده‌ است.

به گزارش خبرنگاران بدون مرز از ابتدای جنگ 35 خبرنگار فلسطینی کشته شده‌اند. این سازمان اسرائیل را به ارتکاب جنایت جنگی علیه خبرنگاران متهم کرده است.

Capture2 5

سازمانی به نام خبرنگاران بدون مرز که مقر آن در فرانسه است و برای ترویج و حفظ آزادی مطبوعات فعالیت می‌کند، روز چهارشنبه اعلام کرد که شکایتی را به دادگاه کیفری بین المللی علیه اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایت جنگی علیه خبرنگاران در طول جنگ در نوار غزه ارائه کرده است.

در سندی که به دادگاه لاهه ارسال شد، اسامی هشت خبرنگار فلسطینی که از هفتم اکتبر در غزه کشته شدند و دو تن دیگر که در حین پوشش خبری مجروح شده‌اند، آمده است.

این سازمان در سند خود به دادگاه لاهه خاطر نشان کرد که هشت خبرنگار فلسطینی در بمباران مناطق غیرنظامی اسرائیل کشته شدند و اسرائیل به عمد بیش از پنجاه دفتر رسانه‌ای در غزه را هدف قرار داد و آنها را به طور کلی یا جزئی تخریب کرد.

دبیر این سازمان به خبرگزاری فرانسه گفت: دامنه جنایات علیه خبرنگاران مستلزم بررسی اولویت‌دار توسط دادستان عمومی دادگاه لاهه است.

خبرگزاری رسمی فلسطین وفا نیز اعلام کرد که از آغاز جنگ تاکنون 35 خبرنگار فلسطینی کشته شده‌اند.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/618731

→ خواندن مطلب قبلی

معاریو تحلیل کرد؛ چگونه یک استعداد خاص در دولت آسیب‌های جبران ناپذیری به اسرائیل تحمیل کرد

خواندن مطلب بعدی ←

سومین سفر آنتونی بلینکن به اسرائیل از آغاز جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *