۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حجم گستره ویرانی‌های غزه به روایت هاآرتص

روزنامه هاآرتص در گزارشی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای حجم گسترده ویرانی‌های غزه را به تصویر کشید.

هاآرتص گزارش داد تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آن است که بیش از 40 درصد از باریکه غزه در حملات اسرائیلی‌ها کاملا ویران شده است. در همین راستا ارتش اسرائیل اعلام کرد: از آغاز جنگ غزه تا کنون 12 هزار نقطه هدف بمباران‌های گسترده قرار گرفت و ویران شد.

هاآرتص در ادامه نوشت، باتوجه به حجم گسترده ویرانی‌ها، تخمین میزان تخریب‌ها ممکن نیست و فقط تصاویر ماهواره‌ای گویای حجم آسیب‌ها است.

با شروع جنگ، ارتش اسرائیل با حملات گسترده هوایی، زمینی و دریایی، مناطق مختلفی از نوار غزه را بمباران کرد که در نتیجه آن هزاران زن و کودک کشته و بخش‌هایی از این باریکه و ده‌ها هزار ساختمان‌ ویران شدند.

جبالیا

Capture2 11
در سمت راست، محل حمله در اردوگاه، در 31 اکتبر و درسمت چپ، 1 نوامبر

این روزنامه با اشاره به بمباران جبالیا نوشت، اردوگاه آوارگان جبالیا، یکی از مناطق ویران شده در نتیجه حملات هوایی ارتش اسرائیل است. تصاویر ماهواره‌ای گویای میزان گستردگی خرابی‌ها و ایجاد حفره‌های عظیم در زمین است.

بیت حانون

Capture3 3
در سمت راست، بیت حانون در 10 اکتبر. در سمت چپ 21 اکتبر 

منطقه بیت حانون در شمال نوار غزه، مورد توجه خاص ارتش اسرائیل است که بیش از 120 حمله تنها در این منطقه انجام گرفت. تصاویر ماهواره‌ای از این مناطق نیز تخریب ساختمان‌های پنج طبقه و تبدیل شدن ساختمان‌ها به تلی از خاک و آهن را نشان می‌دهد.

الکرامه

محله الکرامه در شمال شهر غزه، نیز از حملات ارتش اسرائیل در امان نماند. در عکس‌های ماهواره‌ای خسارات وارده به تعداد زیادی از ساختمان‌های مسکونی را مشاهده می‌کنید.

Capture3 4
در سمت راست، الکرامه در 10 می. در سمت چپ 21 اکتبر

منطقه بیت لاهیا و جنوب شهر غزه

همچنین تصاویر ماهواره‌ای ویرانی در سراسر محله‌های شهر بیت لاهیا در جنوب غزه را نشان می‌دهد.

Capture3 5

بر اساس آمارهای سازمان ملل، 42 درصد از تمام واحدهای مسکونی تنها در دو هفته ابتدایی جنگ در بمباران تخریب و حدود یک میلیون فلسطینی آواره شدند.

فلسطینیانی که در مدارس و بیمارستان‌ها اسکان داده شده بودند نیز از این حملات در امان نماندند و هزاران کودک و زن در طی این بمباران‌ها کشته شدند.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/2023-11-03/ty-article-magazine/0000018b-7a94-d0f6-afeb-7a95ab870000

→ خواندن مطلب قبلی

معاون سابق رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی: آزادی گروگان‌ها فقط یک بهانه است!

خواندن مطلب بعدی ←

وزیر صهیونیست: گزینه بمب اتمی برای غزه روی میز است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *