۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گزارشی از آسیب‌های روانی نوجوانانی از آوارگان داخلی

تعداد نوجوانان اسرائیلی از خانواده‌های آوارگان داخلی که از آسیب‌های روانی و عاطفی ناشی از جنگ رنج می‌برند به شدت در حال افزایش است.

سازمان مشاوره تلفنی OU برای نوجوانان
سازمان مشاوره تلفنی OU برای نوجوانان

به گزارش شبکه 7 رژیم صهیونیستی جنگ اسرائیل با حماس که کشته شدن، اسارت و آوراگی تعدادی از ساکنان اراضی اشغالی را در پی داشت، منجر به آسیب‌های جبران ناپذیر روانی و عاطفی در میان نوجوانان و جوانان به‌ویژه در میان آورگان داخلی شد.

به گزارش این شبکه، در پی این جنگ نوجوانان اسرائیلی غالباً در بیان احساسات خود دچار مشکل شده‌اند مضافا اینکه از خستگی مزمن ناشی از افسردگی یا اعتیاد، بی‌اشتهایی و اضطراب مفرط، غم و افسردگی حاد رنج می‌برند.

به همین منظور مرکزی به نام «OU» برای مشاوره، راهنمایی و حمایت روحی نوجوانان و جوانان و پاسخگویی به تردیدها و نگرانی‌های آنها طراحی و ایجاد شده است. مؤسس این مرکز خاخام یونی لاوی است که نظارت بر تماس‌ها را هم برعهده دارد.

یونی لاوی با اشاره به افزایش تعداد مراجعین گفت: اسرائیل چند وقتی است که وارد گردبادی شده است به همین علت جوانان و نوجوانان ما با واقعیتی غیر ممکن روبه‌رو شده‌اند که برای اولین بار آن را در زندگی خود تجربه می‌کنند. احساس جدایی از حلقه دوستان نزدیک، مدرسه و حتی خانواده، آنها را در معرض حوادثی قرار می‌دهند که از لحاظ روحی میزان تاب‌آواری آنها به شدت کاهش می‌یابد به همین دلیل دچار مشکلات روحی و روانی زیادی می‌شوند. این موضوع در میان نوجوانانی که از شهر و منازل مسکونی خود آواره شده‌اند بیشتر مشهود است.

مؤسس این مرکز همچنین با اشاره به افزایش تعداد بی خانمان‌ها و آوارگان داخلی اذعان کرد: همین نوجوان‌هایی که با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می‌کنند، ممکن است برای فرار از موقعیت فعلی خود از خانه فرار کنند. وی با ابراز نگرانی از این موضوع گفت: متأسفانه هر لحظه بر تعداد این نوجوانان افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: باید نوجوانان و جوانان را تشویق کنیم تا راه حلی را برای ایجاد یک زندگی امن همراه با آرامش پیدا کنند. گاهی اوقات از دست مربیان، معلمان و یا حتی خانواده کاری بر نمی‌آید. به همین دلیل گفتگو با مشاوران ما می‌تواند راه حل متفاوتی را به آنها نشان دهد.

 

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/619141

→ خواندن مطلب قبلی

مسدود شدن بودجه ائتلاف در جهت تأمین منابع مالی جنگ

خواندن مطلب بعدی ←

موضع جدید عربستان درباره عادی سازی روابط با اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *