۳۱ شهریور ۱۴۰۳

پلیس اسرائیل چند رهبر فلسطینی را دستگیر کرد

پلیس اشغالگر اسرائیل همزمان با موضع گیری علیه جنگ، چند رهبر را در داخل فلسطین دستگیر کرد.

صبح پنجشنبه، پلیس اسرائیل چند تن از رهبران داخل فلسطین از جمله محمد برکه، رئیس کمیته عالی پیگیری فلسطینیان در داخل فلسطین را در ارتباط با موضع گیری علیه تجاوزات مداوم اسرائیل به غزه دستگیر کرد.

پلیس اسرائیل ابتدا محمد برکه، رئیس کمیته عالی پیگیری فلسطینیان داخلی را در شهر ناصره هنگامی که برای شرکت در تظاهرات برای توقف جنگ در راه بود، دستگیر کرد. به دنبال آن سامی ابوشهده، رئیس راهپیمایی ملی، حنین ذوبی، نماینده سابق مجلس و دیگر رهبران داخل فلسطین دستگیر شدند.

Capture2 17
ابوشهده

با توجه به ممانعت پلیس اسرائیل از سازماندهی تظاهرات فلسطینیان علیه جنگ و حمایت از بی‌گناهان در نوار غزه، رهبری پیگیر (شامل احزاب و جنبش های سیاسی مختلف در داخل) تصمیم به سازماندهی گرفت. تظاهرات ساعت یازده صبح امروز در میدان العین ناصره فقط به آن و چهره‌های نماینده محدود می‌شود.

Capture3 9
حنین زویی

این اقدام در تلاشی برای شکستن سکوت از یک سو و جلوگیری از تشدید تنش‌های اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در داخل، با توجه به مبارزات گسترده دستگیری و محاکمه‌ای که از زمان عملیات سیل الاقصی در 7 اکتبر تا کنون آنها را هدف قرار داده است، رخ داد.

به گزارش هاآرتص، اگرچه شرکت در این مراسم فقط محدود به کسانی خواهد بود که شخصاً دعوت شده‌اند و برای عموم آزاد نیست، اما پلیس اسرائیل برکه را به ایستگاه خود در منطقه منتقل کرد.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/law/2023-11-09/ty-article/0000018b-b343-dedf-adab-f75354a90000

→ خواندن مطلب قبلی

جنون بن گویر؛ اعدام مبارزان فلسطینی

خواندن مطلب بعدی ←

فعالیت مخفیانه حمل‌ونقل عمومی در شبات

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *