۳۱ شهریور ۱۴۰۳

نظرسنجی اخیر معاریو نشان از حمایت اکثریت جامعه اسرائیل از آتش‌‌بس دارد.

بر اساس نظرسنجی جدید معاریو، تقریبا 60 درصد از اسرائیلی‌ها خواهان آتش بس و توقف جنگ به منظور بازگشت اسیران هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که 30 درصد اسرائیلی‌ها بدون توجه به موضوع ربوده شدگان، مخالف آتش بس هستند در مقابل، تنها 3 درصد خواستار آتش بس بی قیدوشرط هستند. 8 درصد دیگر از کل پاسخ دهندگان موضعی در این مورد نداشتند.

تقسیم بندی داده‌های نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که حتی در میان پاسخ دهندگان عرب، 41 درصد این است که آتش بس باید مشروط به اقدامات مربوط به ربوده شدگان باشد. 21 درصد از آنها بدون از آتش بس بی قیدوشرط حمایت می‌کنند و 32 درصد نظری در این مورد ندارند.

در پاسخ به این سوال که بنیامین نتانیاهو یا بنی گانتز کدام یک برای نخست وزیری اسرائیل مناسب‌تر هستند، بنی گانتز به رکورد 52 درصد در برابر تنها 26 درصد نتانیاهو دست یافت. 22 درصد نیز پاسخشان نمی‌دانم، بود.

Capture2 19

روند ادامه دار دیگر کاهش محبوبیت نتانیاهو در میان رای دهندگان لیکود بود. اکنون تنها 53 درصد از حامیان لیکود معتقدند که نتانیاهو مناسب‌ترین فرد برای نخست وزیری است، در حالی که 24 درصد آنها  گانتز. را شایسته تر میدانند و 23 درصد پاسخ دادند، نمی دانم.

همچنین نظرسنجی نشان داد که 41 درصد اسرائیلی‌ها از خروج از نوار غزه مشروط بر واگذاری به کنترل بین المللی حمایت می‌کنند و تنها 8 درصد از انتقال کنترل به تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت کردند. 44 درصد خواهان این هستند که اسرائیل کنترل نوار غزه را در اختیار داشته باشد نیمی (22 درصد) طرفدار کنترل امنیتی هستند و نیمی دیگر ( 22 درصد) با ایجاد شهرک‌های غیرنظامی حمایت کردند.

Capture1 51

در پاسخ به این سوال که اگر امروز انتخابات کنست برگزار می‌شد به چه کسی رای می‌دادید؟ پاسخ‌ها عبارت بودند از:

اردوگاه دولتی 40 کرسی (39 در نظرسنجی قبلی)، لیکود 18 کرسی، یش آتید 14 کرسی ، اسرائیل بیتنو و شاس 9 کرسی، یهودیت تورات 7، اوتزما یهودیت، هداش تعال و رعم 5 کرسی را به دست آورند، مرتز و حزب ملی مذهبی – صهیونیسم 4 کرسی را به دست آورند.

نظرسنجی انجام شده به رهبری مناخیم لازار در 8 تا 9 نوامبر انجام شد و 515 پاسخ دهنده شرکت کردند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1051161

→ خواندن مطلب قبلی

ضرر 2.3 میلیاردی کمبود نیروی کار به اقتصاد اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

پیام تند و انتقادآمیز اسیران اسرائیلی به نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *