۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تردید آمریکا در توانایی اسرائیل برای مقابله با حماس

نابودی حماس از اهداف اصلی جنگ در غزه است اما آمریکا در دستیابی رژیم اشغالگر به این هدف شک دارد.

روزنامه القدس به نقل از وال استریت ژورنال از یک منبع آگاه گزارش داد که جامعه اطلاعاتی آمریکا نسبت به توانایی اسرائیل برای دستیابی به هدف نظامی اعلام شده خود یعنی از بین بردن جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تردید دارند.

Capture1 58

این منبع افزود که حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه می‌تواند به حماس و زیرساخت‌های آن آسیب بزند اما نمی‌تواند ایدئولوژی حماس را از بین ببرد.

یکی از مقامات کنگره آمریکا بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت که واقع بینانه‌ترین هدف، خرید امنیت برای اسرائیل برای کوتاه مدت است نه همیشه. وال استریت به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت که رهبران حماس با وجود تشدید حملات، هسته اصلی خود را حفظ می‌کنند.

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس روز جمعه اعلام کرد که هشت تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در غزه هدف قرار داه است. ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که 39 نظامی این رژیم در غزه کشته شده است.

به گزارش القدس، ارتش اشغالگر 35 روز است که جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که در جریان آن محله‌های مسکونی کاملا ویران شده‌اند. همچنین 1178 فلسطینی از جمله 4506 کودک، 3027 زن شهید و 27500 نفر مجروح و 2280 نفر دستگیر شده‌اند.

 

لینک خبر: https://alquds.com/ar/posts/100291

→ خواندن مطلب قبلی

مکرون: اسرائیل باید کشتار کودکان و زنان را متوقف کند!

خواندن مطلب بعدی ←

یورش ارتش اشغالگر به کرانه باختری و دستگیری 17 فلسطینی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *