۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دولت آمریکا از اسرائیل در مورد اظهارات نتانیاهو توضیح خواست

دولت آمریکا خواهان شفاف سازی اظهارات نتانیاهو درخصوص کنترل نوار غزه شد.

خبرگزاری الوطن امروز یکشنبه گزارش داد که دولت آمریکا در خصوص اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در آن گفته بود تل آویو از نقطه نظر امنیتی نوار غزه را کنترل خواهد کرد، خواستار شفاف سازی اسرائیل شده است.

Capture1 63

نتانیاهو دیروز شنبه در سخنرانی خود گفت: اسرائیل به کنترل امنیت نوار غزه ادامه خواهد داد، اظهاراتی که در روزهای اخیر چندین بار در مصاحبه با رسانه‌های خارجی تکرار شد.

دولت آمریکا خواستار شفاف‌سازی شد و گفت: منظور از این سخنان و منظور از کنترل امنیتی در همه زمان‌ها چیست؟ دولت کاخ سفید با مقامات اسرائیلی تماس گرفت و درباره منظور نتانیاهو از سخنانش توضیح خواست.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، چند روز پیش گفت که هدف نهایی، فردای نابودی حماس، این است که تشکیلات خودگردان فلسطین اداره نوار غزه و کرانه باختری را به دست بگیرد. از این رو، کاخ سفید در تلاش است تا منظور نتانیاهو از بیانیه خود را بفهمد.

این درحالی است که حماس به عنوان بخشی از یک توافق آینده، پیشنهاد آزادی 100 گروگان را داده است.

هزاران اسرائیلی در تل‌آویو و دیگر شهرها تظاهرات کردند تا از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، برای آزادی بازداشت‌شدگان در نوار غزه، که بزرگترین جنبش اعتراضی از زمان آغاز جنگ توصیف شد، تلاش کند.

 

لینک خبر: https://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2023/11/12/1538305.html

→ خواندن مطلب قبلی

سیدحسن نصرالله: نتانیاهو سردرگم شده و این در اظهارات متناقضش مشخص است!

خواندن مطلب بعدی ←

گالانت، وزیر جنگ اسرائیل، حزب الله لبنان را تهدید به حمله کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *