۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کوهن، وزیر خارجه اسرائیل، از فرصت دو هفته‌ای اسرائیل برای اتمام عملیات جنگی خبر داد

الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل، روز دوشنبه گفت که اسرائیل حدود دو هفته فرصت دارد تا قبل از تشدید فشارهای بین المللی برای توقف جنگ در غزه تصمیم بگیرد.

کوهن در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود، تخمین زده می‌شود که اسرائیل بین دو تا سه هفته فرصت دارد تا فشارهای بین المللی قابل توجهی بر آن اعمال شود.

وی گفت: ما در حال شروع به احساس فشار بر اسرائیل هستیم، فشار زیاد نیست، اما در حال افزایش است، در مذاکراتی که من انجام می‌دهم، بر موضوع آتش‌بس بشردوستانه تأکید شده است، در حالی‌که بخشی مربوط به همبستگی و شوک ناشی از حوادث 7 اکتبر رو به کاهش است، کسانی هم هستند که به طور خصوصی درخواست آتش بس می‌کنند.

Capture 9

کوهن اظهار داشت که دولت وی در حال همکاری با کشورهای اروپایی برای ایجاد یک کریدور دریایی بشردوستانه به غزه است که پس از گذراندن بازرسی اسرائیل، قادر به انتقال تجهیزات از طریق دریا به نوار غزه است. وی در این زمینه گفت: ما در مورد روندی صحبت می‌کنیم که می‌تواند به زودی آغاز شود و فردای جنگ ادامه پیدا کند.

کوهن افزود: ما در حال حاضر هیچ علاقه‌ای نداریم که فردای جنگ با دنیا گفتگو کنیم، زیرا این امر باعث افزایش فشار بر اسرائیل می‌شود.

پیش از این مقامات آمریکایی هشدار داده بودند که طولانی شدن جنگ ممکن است منجر به تغییرات بین المللی شود که در خدمت هدف اسرائیل از عملیات زمینی، یعنی از بین بردن کامل مقاومت فلسطین نیست.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1051918

→ خواندن مطلب قبلی

جدال لاپید و اسموتریچ

خواندن مطلب بعدی ←

شرط حماس برای آزادی گروگان‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *