۳۰ شهریور ۱۴۰۳

خیز کنست و لیکود برای برکناری نتانیاهو

به گزارش شبکه 13 صهیونیستی، وزیران و اعضای کنست اسرائیل از حزب لیکود در حال رایزنی درباره برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم از طریق رأی عدم اعتماد هستند.

شبکه 13 اعلام کرد که لیکود درباره فردای جنگ وضعیت غزه و نظام سیاسی اسرائیل بحث و گفتگو خواهد کرد. به گفته این شبکه، وزرای لیکود و اعضای کنست در حال بررسی برکناری بنیامین نتانیاهو از طریق رأی عدم اعتماد هستند.

Capture 12

این شبکه اسرائیلی با اشاره به اینکه تا چند روز گذشته این موضوع حتی در سطح جلسات خصوصی مطرح نشده بود، گفت: در روزهای اخیر موضوع کمی جدی‌تر به نظر می‌رسد، خواه به دلیل تعداد اعضای کنست و وزرای شرکت کننده در رایزنی‌ها یا به دلیل که رهبران احزاب اپوزیسیون را در این گفتگوها مشارکت داده‌اند.

این شبکه اشاره کرد که منطق اعضای لیکود کنست این است که اگر نتانیاهو در رأس حزب باقی بماند و اسرائیل به سمت انتخابات برود و در صورت شکست احتمالی لیکود، بسیاری از آنها دیگر بخش مهمی از حزب نخواهند بود.

در ادامه گزارش آمده است که در این خصوص گروه بزرگی این احتمال را بررسی می‌کنند که پس از اتمام عملیات زمینی، آنها به سوی یک مرحله عدم اعتماد سازنده حرکت کنند. در چنین اقدامی، رهبری دولت توسط یک رهبر ارشد لیکود خواد بود که متعهد است در انتخابات بعدی شرکت نکند.

در پایان این گزارش، به رأی عدم اعتماد کنست اسرائیل به نتانیاهو به عنوان یک شخص و جایگزینی او با رهبر دیگری از حزب لیکود اشاره شده است.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/politics/netanyahu-likud-903802474/?pid=7&cid=902992386

→ خواندن مطلب قبلی

موضع لاپید در مقابل نتانیاهو/ اگر نتانیاهو همین روند را ادامه دهد اتفاقات جالبی رقم نخواهد خورد

خواندن مطلب بعدی ←

طرح استعماری و نژادپرستانه اسموتریچ برای ساکنان غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *