۳۰ شهریور ۱۴۰۳

طرح استعماری و نژادپرستانه اسموتریچ برای ساکنان غزه

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی تندرو اسرائیل خواستار مهاجرت داوطلبانه فلسطینی‌ها از غزه به کشورهای سراسر جهان شد.

به گزارش معاریو، اسموتریچ گفت: مهاجرت داوطلبانه اعراب غزه به کشورهای سراسر جهان راه حل صحیح بشردوستانه است.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی و رئیس صهیونیسم مذهبی، امروز (سه شنبه) گفت: دولت اسرائیل دیگر نمی‌تواند وجود یک موجودیت مستقل در غزه که از اسرائیل متنفر و خواهان نابودی آن است را بپذیرد.

Capture 13

اسموتریچ گفت: من از ابتکار مهاجرت داوطلبانه اعراب غزه به کشورهای جهان استقبال می‌کنم. این راه حل بشردوستانه درست برای ساکنان غزه و کل منطقه پس از 75 سال پناهندگی، فقر و خطر است. نسل چهارم و پنجم از 1948 نمادی از تنفر از اسرائیل است که خواستار نابودی اسرائیل و بازگشت آوارگان به یافا، حیفا، عکا و طبریه است.

وی همچنین مدعی شد که منطقه کوچکی مانند نوار غزه، بدون منابع طبیعی و منابع مستقل معیشت، هیچ شانسی برای وجود مستقل اقتصادی و سیاسی، در چنین تراکم طولانی مدتی ندارد. از این رو مهاجرت ساکنان نوار غزه تنها راه حلی است که به رنج و درد یهودیان و اعراب پایان می‌دهد.

در همین راستا، وزارت خارجه و مهاجران فلسطینی اظهارات بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی تندرو اسرائیل در خصوص آوارگی شهروندان فلسطینی به خارج از نوار غزه را به شدت محکوم کرد و این اظهارات را بخشی جدایی‌ناپذیر از طرح استعماری نژادپرستانه می‌داند که اسموتریچ از آن استقبال می‌کند و به آن می‌بالد، به‌ویژه سه گزینه‌ای که به شهروندان فلسطینی ارائه می‌کند، که اولین آن تسلیم و تسلیم است، همزیستی مسالمت آمیز با اشغال و جنایات آن، دومی قتل و سومی آوارگی است.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1052097

 

 

→ خواندن مطلب قبلی

خیز کنست و لیکود برای برکناری نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

چپ در حال افول است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *