۳۱ شهریور ۱۴۰۳

گزارش یورو مد: فسفر سفید جنایت سیاه اسرائیل در غزه

یورو مد اعلام کرد: اشغالگران بیش از 1000 حمله با فسفر سفید ممنوعه در غزه انجام داده‌اند.

خبرگزاری القدس گزارش داد که بر اساس داده‌های حقوق بشری (یورو مد)، نیروهای اشغالگر اسرائیل از زمان آغاز جنگ خونین خود در نوار غزه در 7 اکتبر، بیش از هزار حمله را با گلوله‌های توپخانه‌ای حاوی فسفر سفید ممنوعه بین المللی در مناطق پر جمعیت انجام داده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه (یورو مد) روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که استفاده بی‌رویه رژیم صهیونیستی از فسفر سفید، ماده محترقه‌ای که گوشت انسان را می‌سوزاند و می‌تواند باعث رنج مادام العمر در مناطق پر جمعیت شهر غزه و شمال آن شود، را به عنوان یک سلاحی برای تشدید نسل کشی و آوارگی اجباری مستند کرده است.

Capture 20

سازمان یورو مد تأکید کرد که گزارش‌هایی دریافت کرده است مبنی بر اینکه رژیم اشغالگر صهیونیستی در شامگاه چهارشنبه 15 نوامبر 300 حمله با فسفر سفید در مدت زمان نه چندان زیاد در 40 دقیقه به میدانی پرجمعیت در شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه انجام داده است.

بر اساس گزارش یورو مد، چهارشنبه شب، تعداد زیادی گلوله فسفر سفید در منطقه شلوغی در محله شیخ رضوان در شمال شهر غزه پرتاب شد. به گفته این سازمان، ساکنان نوار غزه می‌گویند در اثر استنشاق فسفر سفید در میان پخش شدن بوی بسیار نامطبوع در هوا، دچار تنگی نفس و سرفه شدید شده‌اند.

یورو مد اعلام کرد که تشدید استفاده از بمب‌های فسفر سفید و دودزا برای هدف قرار دادن مناطق مسکونی پرجمعیت در چارچوب آوارگی اجباری و پاکسازی قومی توسط رژیم اشغالگر اسرائیل با وادار کردن نیمی از جمعیت غزه به ترک خانه‌ها و پناهگاه‌ها و حرکت به سوی جنوب غزه صورت می‌گیرد.

این سازمان استفاده اسرائیل از فسفر سفید را نقض آشکار قوانین بین المللی دانست و خواستار تشکیل یک کمیته مستقل تحقیقات بین المللی درباره استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های ممنوعه و پاسخگویی استفاده کنندگان آن شد.

 

لینک خبر: https://alquds.com/ar/posts/100988

→ خواندن مطلب قبلی

هشدار مقامات آمریکایی درباره شعله‌ور شدن جنگ در کرانه باختری

خواندن مطلب بعدی ←

گالانت اعلام کرد که مرحله جدید از عملیات زمینی در نوار غزه را آغاز کرده است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *