۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اسموتریچ خواستار تغییر ترکیب کابینه جنگ شد

اسموتریچ درپی موافقت به ورود سوخت به غزه، خواستار تغییر ترکیب کابینه جنگ شد.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی، در پی تصمیم ورود سوخت به نوار غزه بر خلاف موافقت کابینه امنیتی – سیاسی و برخلاف تعهد نخست وزیر، نامه‌ای به نخست وزیر ارسال کرد و در آن خواستار تغییر ترکیب کابینه جنگ شد.

اسموتریچ گفت: به تازگی اعلام شد که کابینه جنگ تصمیم به ورود سوخت به نوار غزه گرفته است. این تصمیم بسیار گیج کننده است. این تصمیم به منزله آب دهان انداختن به صورت سربازان ارتش اسرائیل، گروگان‌ها و خانواده‌های آنها و برخلاف مصوبه کابینه سیاسی-امنیتی بوده و غیرقانونی است.

من از شما می‌خواهم که فوراً این رسوایی را متوقف کنید و از ورود سوخت به نوار غزه جلوگیری کنید. من با ایجاد کابینه جنگی محدود موافقت کردم با علم به این‌که این کابینه همراه با تصمیمات تاکتیکی مدیریت جنگ همراه است و با تعهد شما که در تعیین خط مشی و اتخاذ تصمیمات راهبردی جنگ جایگزین کابینه دولت نمی‌شود. من نمی‌توانم با کنار گذاشتن خود از تعیین خط مشی جنگ و واگذاری آن به دست کسانی که تنها چند سالی بخشی از جنگ بودند، موافق باشم.

اسموتریچ ادامه داد: با توجه به این رفتار که غیر قانونی و غیرقابل قبول است، من تقاضا دارم که ترکیب کابینه جنگ تغییر کند و یک نماینده از هر یک از احزاب در ائتلاف حضور داشته باشد. همه ما مسئولیت یکسانی داریم و همه باید در تحقق آن در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری شریک باشیم.

پس از نامه و انتقادات اسموتریچ، نخست وزیر شنبه شب، کابینه سیاسی-امنیتی را تشکیل می‌دهد.

کابینه جنگ امروز (جمعه) ورود سوخت به نوار غزه را به عنوان بخشی از کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه تصویب کرد. به گفته یک منبع سیاسی، این تصمیم به پیشنهاد ارتش اسرائیل و شین بت و به درخواست ایالات متحده به اتفاق آرا پذیرفته شد.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/620403

→ خواندن مطلب قبلی

موافقت کابینه جنگ با ورود روزانه 2 تانکر سوخت به غزه

خواندن مطلب بعدی ←

انتقاد الموگ کوهن از یاییر لاپید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *