۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تحت شعاع قرار گرفتن معافیت ویزا برای تردد به آمریکا

بخشی از معافیت ویزا برای راحتی رفت و آمد شهروندان آمریکایی به اراضی اشغالی و بالعکس که در غزه و کرانه باختری زندگی می‌کنند، تحت شعاع جنگ قرار گرفته است.

حدود یک ماه پیش معافیت برای ویزای آمریکا اجرایی شد و از آن زمان اسرائیلی‌هایی که شرایط لازم و مطابق با شروط توافق‌نامه را دارند، می‌توانند بدون نیاز به صدور ویزا به این کشور سفر کنند. در روزهای اخیر مقامات آمریکایی با دفتر نخست وزیر نتانیاهو تماس گرفتند تا وضعیت را با مقامات اسرائیلی بررسی کنند و از عدم نقض توافق اطمینان حاصل کنند.

مقامات اسرائیلی تصریح کردند که آمریکایی‌ها در این مرحله هیچ قصدی برای لغو توافق ندارند. لازم به ذکر است یکی از اصلی‌ترین نکاتی که رژیم صهیونیستی بر آن تکیه می‌کند این است که در توافق‌نامه، بندی وجود دارد که در صورت محاصره، عبور و مرور بدون ویزا را مستثنی می‌کند.

 لغو روادید کاغذی برای سفر به آمریکا
معافیت ویزا برای سفر به آمریکا

این روزها بخش فوق در حال اجرایی شدن است، بنابراین این احتمال وجود دارد که رژیم صهیونیستی شرایط معافیت ویزا را نقض نکند. یکی از مسئولین مربوطه در این باره اذعان داشت: در مورد گذرگاه‌های بین المللی اسرائیل تغییری ایجاد نشده و فلسطینیانی که تابعیت آمریکایی دارند، می‌توانند با ویزای توریستی وارد اسرئیل شوند.

در حال حاضر بنا به دلایل امنیتی حاکم بر کرانه باختری در پی جنگ غزه، ارتش اسرائیل مرزهای کرانه باختری را به طور کامل مسدود کرده است و فقط به فلسطینیانی اجازه عبور و مرورداده می‌شود که پاسپورت امریکایی دارند و صرفاً برای مقاصد گردشگری تردد می‌کنند. در این میان، سفارت آمریکا در اراضی اشغالی از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/travel/tourism-news/article/14831204

→ خواندن مطلب قبلی

نظرسنجی از سقوط حزب لیکود به رهبری نتانیاهو حکایت دارد

خواندن مطلب بعدی ←

نسل کشی در غزه با تخلیه بیمارستان شفا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *