۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نظرسنجی از سقوط حزب لیکود به رهبری نتانیاهو حکایت دارد

نظرسنجی معاریو نشان می‌دهد گانتز همچنان با اختلاف قابل توجهی نسبت به نتانیاهو، هم در تعداد ماموریت‌ها و هم از نظر نخست وزیری پیشتاز است و لیکود به سقوط خود ادامه می‌دهد.

بررسی نتایج حاصل نظرسنجی از اوج‌گیری اردوگاه دولتی به رهبری بنی گانتز با 42 کرسی و سقوط حزب لیکود به رهبری نتانیاهو با 17 کرسی حکایت دارد.

Capture 26

بر اساس این نظرسنجی اپوزیسیون (جناح مخالف نتانیاهو) به رهبری یاییر لاپید 78 کرسی را تصاحب خواهد کرد و در مقابل جناح راستگرا به رهبری نتانیاهو تنها 42 کرسی را کسب خواهد کرد.

طبق این نظرسنجی، پاسخ جامعه آماری به این سوال که از میان نتانیاهو و بنی گانتز کدام یک، گزینه مناسب نخست وزیری است؟ به این صورت بود:

گانتز 50 درصد (52٪ در نظرسنجی قبلی) آرا را به دست آورد و در مقابل نتانیاهو 29 درصد  (26٪ در نظرسنجی قبلی) کسب کرد و پاسخ  21درصد نیز نمی‌دانم، بود.

Capture 27
یوسی کوهن، رئیس سابق موساد

بر اساس این نظرسنجی پاسخ به سوال کدام یک از افراد زیر فردای جنگ در راس لیکود است؟ پاسخ‌ها عبارت بودند از:

یوسی کوهن (رئیس سابق موساد) 21 درصد، گیلدون ساعر 13 درصد، یوآو گالانت 12 درصد، نیر برکات 11 درصد، هیچ کدام 23 درصد و 20 درصد پاسخ دادند نمی‌دانم.

در میان رای دهندگان چپ میانه، ساعر 23 درصد، کوهن 21 درصد، گالانت 14 درصد، برکات 7 درصد، هیچ کدام 23 درصد و پاسخ 12 درصد نیز نمی‌دانم، بود.

 این نظرسنجی در 15 تا 16 اکتبر و از میان 500 پاسخ دهنده انجام شد.

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1052890

→ خواندن مطلب قبلی

انتقاد الموگ کوهن از یاییر لاپید

خواندن مطلب بعدی ←

تحت شعاع قرار گرفتن معافیت ویزا برای تردد به آمریکا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *