۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اندیشمندان کیبوتص: صهیونیسم مذهبی دشمن اسرائیل است

اندیشمندان جنبش کیبوتص، از بین بردن صهیونیسم مذهبی را تنها راه نجات اسرائیل معرفی کردند.

روز یکشنبه نشست رهبران جنبش کیبوتص که شامل محققان و اندیشمندان برجسته این جنبش بود به صورت مجازی در بستر زوم برگزار شد. اندیشمندان جنبش کیبوتص با بیان اینکه از بین بردن حماس امری مسلم است، اعلان کردند: آنچه برای نجات اسرائیل لازم است، از بین بردن صهیونیسم مذهبی است.

Capture1 69

شبکه 14 صهیونیستی گزارش داد که این نشست به گفتمان نفرت از صهیونیسم مذهبی و عموم مردم افراطی ارتدوکس تبدیل شد. در این نشست عبارات و جملات تند و انتقادآمیزی علیه ایشان به کار گرفته شد.

این شبکه مدعی شد که جنبش کیبوتص پس از 7 اکتبر در تلاش است تا صهیونیسم مذهبی و ارتدوکس‌ها را به عنوان دشمن حقیقی اسرائیل جلوه دهد.

در این گفتمان متفکران جنبش کیبوتص که برخی از آنها ساکنان اوتف هستند و جهنم جنگ را تجربه کرده‌اند، از عباراتی مانند «حماس یهودی»، «بیماری جامعه اسرائیل» و دیگر القاب صهیونیسم ستیزی برای توصیف جامعه مذهبی اسرائیل و افراطی ارتدوکس استفاده کردند.

Capture2 21

پروفسور الی زور یکی از اعضای کیبوتص در این نشست سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: حذف حماس امری مسلم است اما آنچه برای نجات اسرائیل لازم است، حذف گروه صهیونیست‌های مذهبی و افراطی ارتدوکس از اسرائیل است.

وی افزود آنها تمام بودجه دولت را غارت و به بخش‌های مختلف مربوط به خود منتقل می‌کنند. مهم نیست که جنگ چگونه به پایان می‌رسد، این کشور، کشور تمام شده است.

به گفته زور، روزی که جنگ تمام شود، مبارزه باید به مبارزه سیاسی برای از بین بردن این تفاله‌ها تبدیل شود. این پژوهشگر تاریخ صهیونیسم، چپ اسرائیل و قوم اسرائیل، گفت: اساس بیماری جامعه اسرائیل، فعالیت جریانات افراطی ارتدوکس و افراطی ارتدوکس است. پایان صهیونیسم آنطور که ما می‌شناسیم فرا رسیده است و من مطمئن هستم اگر در مقابله موفق نباشیم پایان اسرائیل نیز فرا خواهد رسید.

نامیکا زیون، نوه یااکوف هازان، رهبر mpam و یکی از اعضای کیبوتص از سدروت، در این گفتگو درباره ترس از فرآیندهای نازی سازی پس از جنگ گفت: من بسیار نگران هستم که به کجا خواهیم رفت. وی گفت: آیا شبه‌نظامیان بن گوبیر و اسموتریچ فرآیندهای نازی‌سازی جامعه اسرائیل، مسیحیت، را برعهده خواهند گرفت؟

وی ادامه داد: اگر فکر می‌کردیم که تئوری‌های توطئه در مورد قتل عام اوتف را فقط در تاریک‌ترین سایت‌ها می‌توان یافت، معلوم می‌شود که در میان برادران ما نیز کسانی هستند که ادعاهای مشابهی همچون ادعای دولتی ها دارند.

دکتر آلون فاوکر ، ساکن کیبوتز باری و مدرس تاریخ در کالج آکادمیک بیت برل، با انتقاد شدید از گفتگوی نخست وزیر، نتانیاهو با یکی از اعضای بخش اورژانس، گفت که نمی‌تواند این فکر را از ذهنش بیرون کند که هر اتفاقی افتاده، عمداً اتفاق افتاده است.

شایان ذکر است که روزنامه هاآرتص در خبری اعلام کرد که بالگردهای ارتش صهیونیستی، در ساعات آغازین 7 اکتبر، حاضرین در جشنواره نوا در کیبوتص ریم را هدف حمله قرار داده است.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il/%D7%94%D7%97%D7%9E%D7%90%D7%A1-%D7%94%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%99-%D7%94%D7%A6%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%93%D7%AA%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%99%D7%90-%D7%A2%D7%93%D7%99%D7%99%D7%9F/

→ خواندن مطلب قبلی

برگزاری جلسه کنست برای بررسی لایحه مجازات اعدام اسیران فلسطینی

خواندن مطلب بعدی ←

مبارزه یا معامله؟/ تمام اسرائیل اسیر غزه است!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *