۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جنگ غزه کاهش 77 درصدی حجم مبادلات تجاری را در اسرائیل رقم زد

بر اساس نظرسنجی انجام شده 77 درصد از مشاغل در اسرائیل از کاهش حجم تجارت و مبادلات در طول جنگ خبر می‌دهند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط Coface Bdi (فعال در زمینه اطلاعات تجاری)، 77 درصد از کسب و کارها کاهش درآمد خود را در طول جنگ گزارش کردند.

در این نظرسنجی، از صاحبان مشاغل خواسته شد تا به پرسش‌هایی درباره پیامدهای جنگ بر فعالیت‌های تجاری ایشان از جمله کاهش دامنه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری با توجه به شرایطِ آسیب به درآمد و همچنین درباره چالش‌های پیش روی آنها، رفتن کارگران به مرخصی و ثبت نام ذخیره‌ها پاسخ دهند.

Capture 39

بر اساس این نظرسنجی، حوزه ساخت و ساز، املاک و مستقلات با 86 درصد بیشترین کاهش فعالیت را نسبت به حوزه‌های دیگر دارد. حوزه خدمات با 84 درصد کاهش و حوزه تجارت با 81 درصد کاهش در رتبه‌های بعدی هستند. در بخش فناوری‌های پیشرفته 38 درصد از صاحبان مشاغل کاهش میزان کسب‌ و کار را گزارش کردند. 30 درصد از پاسخ دهندگان نیز از کاهش بیش از نیمی از حجم فعالیت تجاری خود خبر دادند.

پاسخ صاحبان مشاغل به پرسش چالش‌های موجود در شرایط کنونی چیست؟ دو چالش اصلی کاهش فروش و کمبود نیروی انسانی بود.

در نظرسنجی جدید پرسیده شد چه تعداد از صاحبان مشاغل با کمک فرستادن کارمندان به مرخصی (مرخصی بدون حقوق) با بحران ورشکستگی مقابله می‌کنند؟

حدود 32 درصد اعلام کردند که قبلاً کارمندان خود را از کار بیکار کرده‌اند و حدود یک پنجم صاحبان مشاغل گفتند که تنها 50 درصد کارمندان آنها مشغول کار هستند.

علاوه بر این، حدود 15 درصد از شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری اعلام کردند که به دلیل جنگ مجبور به اخراج کارگران شده‌اند. 76 درصد از مدیران نیز گفتند که کارمندانشان جذب نیروهای ذخیره شده‌اند، در حالی‌که اکثر شرکت‌ها و مشاغل گزارش دادند که تنها 10 درصد از کارمندانشان به نیروهای ذخیره پیوسته‌اند.

در ادامه نظرسنجی پرسیده شد ارزیابی آنها از آینده چیست؟

حدود 31 درصد از پاسخ دهندگان پاسخ دادند که در برآورد آنها، اگر جنگ برای چندین ماه ادامه یابد، انتظار می‌رود صنعتی که در آن فعالیت می‌کنند با مشکلات قابل توجهی مواجه شود. جنگ منجر به ورشکستگی تعداد زیادی از مشاغل خواهد شد. همچنین 63 درصد از مدیران نیز بر این باورند که برنامه کمک‌های مالی دولت پاسخگو مناسبی برای جلوگیری از ورشکستگی کسب و کارها نیست.

در ادامه آمده است با شروع جنگ و فراخوان نیروهای ذخیره، بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارها با چالش‌های زیادی از جمله کمبود نیروی انسانی، کاهش تقاضا، مشکلات حمل و نقل و تدارکات مواجه هستند.

این نظرسنجی در میان 550 شرکت و مشاغل فعال در زمینه‌های مختلف فعالیت در اقتصاد اسرائیل و توسط شرکت اطلاعات تجاری Coface Bdi  انجام شد.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-money/2023_q4/Article-47b2216fa18eb81026.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=1082126421

→ خواندن مطلب قبلی

چرا نتانیاهو باید برود؟

خواندن مطلب بعدی ←

برگزاری جلسه کنست برای بررسی لایحه مجازات اعدام اسیران فلسطینی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *