۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مبارزه یا معامله؟/ تمام اسرائیل اسیر غزه است!

هرکس بگوید مبارزه بر معامله مقدم است و اعتراف کند که جنگیدن مقابل حماس و حذف آن از منطقه یک‌سال طول خواهد کشید، با سرنوشت اسرای اسرائیلی بازی کرده است.

به گفته منابع اسرائیلی شاید اسرائیل در غزه پیروز شود، اما در اصل او شکست خورده است. چرا که با توجه به ادامه مبارزات در نوار غزه بر تعداد کشته‌شدگان اسرائیلی‌ها افزوده می‌شود. در این بین ممکن است حتی اسرای اسرائیلی نیز کشته شوند. اکنون ممکن است به دلیل جو حاکم بر رژیم صهیونیستی، آنها متوجه آمار دقیق خسارات وارده نشوند. اما با گذشت زمان و در آینده نه چندان دور با نگاه به گذشته متوجه خواهند شد که اسرای اسرائیلی قربانی حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه هستند.

 مدیر یک گورستان نظامی در اسرائیل: هر یک ساعت یک تشییع جنازه داریم
مدیر یک گورستان نظامی در اسرائیل: هر یک ساعت یک تشییع جنازه داریم

شکست در حوزه‌های مختلف بیش از هر لکه ننگی جامعه اسرائیل را آزار خواهد داد. سرنوشت اسرای اسرائیلی هم اکنون به کابینه جنگ بستگی دارد که آیا مبارزه را ادامه دهند یا درباره تبادل اسرا فکر کنند. البته باید در نظر داشت که کابینه جنگ و دولتمردان ادعا می‌کنند که جز مبارزه راه دیگری برای آنها نمانده است. این یک دروغ فاحش و آشکار است. این جنگ تا زمانی ادامه خواهد داشت که تکلیف اسرا مشخص شود.

اگر بدون در نظر گرفتن تکلیف اسرا، ارتش اسرائیل بخواهد به مبارزه ادامه دهد جامعه رژیم صهیونیستی از کنترل دولت خارج خواهد شد. چندین تظاهرات مردمی طی روزهای اخیر برگزار شد. از هر نظر که بررسی کنیم، اسرائیل باید اعلام کند که هدف او از ادامه حملات چیست. اکنون تمام اسرائیل در اسارت غزه است. هر تصمیمی که گرفته شود باید با شرایط حاکم بر نوار غزه تطبیق داشته باشد. کابینه جنگ باید تصمیم بگیرد که اگر جان اسرای اسرائیلی در نوار غزه اهمیت دارد به ادامه مبارزه پایان دهد.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/yokra13682265

→ خواندن مطلب قبلی

اندیشمندان کیبوتص: صهیونیسم مذهبی دشمن اسرائیل است

خواندن مطلب بعدی ←

پیامدهای احتمالی توقیف کشتی اسرائیلی توسط حوثی‌های یمن

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *