۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پیامدهای احتمالی توقیف کشتی اسرائیلی توسط حوثی‌های یمن

نیروی دریایی ارتش یمن، گلکسی لیدر، کشتی باری اسرائیلی با 52 خدمه را توقیف کردند. بنا بر گزارش‌های محلی این کشتی حامل وسایل نقلیه بوده است.

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن، شب گذشته اعلام کرد که توقیف کشتی اسرائیلی جدیت نیروهای مسلح یمنی را در حمایت از مقاومت مردم غزه ثابت می‌کند. وی افزود: جهان باید بداند که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از هر حدی فراتر رفته و هر تابویی را زیر پا گذاشته است.

با توجه به این اتفاق، انتظار می‌رود که قیمت محصولات وارداتی به میزان قابل توجهی افزایش یابد و به اقتصاد اسرائیل ضربه شدیدی وارد کند. به گفته نشریات عربی و عبری، این کشتی که به مقصد هند حرکت می‌کرد، حامل هزاران خودرو و محصولات وسایل نقلیه بوده است. نگرانی اصلی مقامات صیونیستی ازین است که این حادثه باعث افزایش قیمت محصولات وارداتی، حمل و نقل دریایی به اسرائیل و هزینه بیمه شود.

پوستر منتشر شده از کشتی اسرائیلی توسط یمنی ها
پوستر منتشر شده از کشتی اسرائیلی توسط یمنی ها

مدیر عامل یکی از موسسات تحقیقاتی اسرائیلی اذعان داشت: آسیب این اتفاق می‌تواند تاثیرات استراتژیک بسیار شدیدتری بر واردات، خصوصاً واردات محصولات غذایی در اسرائیل داشته باشد. بیش از 70% از واردات اولیه غذایی از طریق دریا است. 85% گاو از طریق بنادر حیفا، ایلات و اشدود وارد می‌شود. همچنین در نواحی شمالی اسرائیل نیز به دلیل کمبود کارگر و آسیب رساندن به واردات دریایی در پی حوادث جنگی، قیمت گوشت به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر اسرائیلی‌ها 40% نسبت به بعضی از کشورهای اروپایی مصرف گوشت بیشتری دارند. انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده این شکاف به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. از دید اقتصاددانان اسرائیل تنها راه‌ حل این است که به سمت افزایش تولید محصولات پروتئینی در اسرائیل حرکت کنند.

از نظر اقتصاددانان اسرائیلی با توجه به شرایط جنگی حاکم بر اراضی اشغالی و لغو پروازهای داخلی و خارجی، اقتصاد اسرائیل به شدت تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت و همین امر باعث افزایش قیمت حمل و نقل هوایی شد. البته ربودن کشتی اسرائیلی نیز تاثیرات قابل توجهی بر حمل و نقل دریایی خواهد گذاشت که این امر موجب اختلال در انتقال محموله‌های وارداتی به داخل اسرائیل می‌شود.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/business/article/14841757_

→ خواندن مطلب قبلی

مبارزه یا معامله؟/ تمام اسرائیل اسیر غزه است!

خواندن مطلب بعدی ←

وال استریت ژورنال: اسرائیل وارد سخت‌ترین مرحله جنگ علیه حماس در غزه می‌شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *