۳۰ شهریور ۱۴۰۳

درخواست آربل از کمیساریای عالی پناهندگان: آوارگان داخلی اسرائیلی را به عنوان پناهندگان داخلی به رسمیت بشناسید

موشه آربل، وزیر کشور اسرائیل (از حزب شاس) با نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در اسرائیل، ماتیجس لو روته، دیدار کرد.

آربل به مقام پناهندگان سازمان ملل موضع دولت را تشریح کرد که ساکنان متولا، کریات شمونه و شهرک‌های نزدیک مرز لبنان، به دلیل جنگ و ناامنی مرزها آواره شده‌اند.

در همین راستا، آربل، از لو روته خواست تا یک برنامه کاری برای آژانس پناهندگان سازمان ملل تنظیم کند، مهاجران شمال و جنوب را به عنوان « آوارگان داخل کشور خود» تعریف کند و بر همین اصل، بودجه و برنامه کاری برای کمک به پناهندگان اسرائیلی تعیین کند.

آربل خاطرنشان کرد که آژانس پناهندگان سازمان ملل موظف است مشکلات آوارگان داخلی را بررسی و به نیازهای آنها رسیدگی کند و برای درک وضعیت آنها با خانواده های آوارگان داخلی جلساتی برگزار کند.

آربل پس از این دیدار خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن آوارگان داخلی اسرائیلی قابل توجه است و این نادیده گرفتن، سایه جدی بر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای پناهندگان می‌اندازد و نشان می‌دهد که نگرش عمدی نسبت به آوارگان داخلی اسرائیلی وجو دارد.

در این نشست توافق شد که سازمان ملل به درخواست وزارت کشور اسرائیل رسیدگی کند و هفته آینده نشست جدیدی با همین ترکیب شرکت کنندگان، برگزار شود.

لینک خبر: https://www.9tv.co.il/item/64701

→ خواندن مطلب قبلی

افشاگری باراک: اسرائیل، تونل‌های زیر بیمارستان شفا را ساخته است!

خواندن مطلب بعدی ←

تست دروغ سنجی برای اعضای کابینه صهیونیستی به‌جز نتانیاهو!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *