۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اسرائیل درخواست ضمانت شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی برای ازسرگیری پرواز بررسی می‌کند

وزارت دارایی رژیم اشغالگر در حال بررسی اعطای ضمانت‌های بزرگ به خطوط هوایی خارجی است تا آنها بتوانند به پرواز به اسرائیل بازگردند.

شرکت‌های هواپیمایی بین المللی که به دلیل جنگ غزه و نبود ضمانت کافی پروازهای خود را به اسرائیل به حالت تعلیق درآورده بودند، اکنون قصد دارند برای دریافت ضمانت نامه بیمه به وزارت دارایی درخواست دهند تا بتوانند پروازهای خود به اسرائیل را از سر بگیرند.

چندین شرکت هواپیمایی بزرگ بین‌المللی از جمله شرکت‌های اروپایی و آمریکایی در روزهای اخیر با نمایندگان خود در اسرائیل تماس گرفتند و از آنها در مورد امکان ضمانت پوشش بیمه دولتی جویا شوند تا بتوانند به پرواز به اسرائیل بازگردند.

وب سایت اسرائیلی مارکر روز یکشنبه گزارش داد که این شرکت‌ها قصد دارند به زودی یک درخواست رسمی از وزارت دارایی برای بررسی امکان سنجی این مرحله ارائه کنند.

در عین حال، حسابرس کل امور مالی اسرائیل در حال بررسی محدودیت‌های مالی و قانونی مربوط به ارائه ضمانت‌های دولتی به شرکت‌های هواپیمایی خارجی است. این مبلغ ممکن است به ده‌ها میلیارد دلار برسد.

Capture 57

از 7 اکتبر که عملیات سیل الاقصی آغاز شد، هزاران پرواز خطوط هوایی خارجی به مقصد و از اسرائیل به دلیل ناامنی و ضمانت کافی لغو شده است. یک هفته پیش، آیزاک هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل از شرکت‌های خارجی خواست پروازهای خود به اسرائیل را به منظور تحریک فعالیت‌های اقتصادی و حفظ روابط اقتصادی تجدید کنند.

با این حال، تا زمانی که جنگ در نوار غزه و مرز شمالی ادامه دارد، انتظار نمی‌رود شرکت‌های خارجی پروازهای خود به اسرائیل را از سر بگیرند. دلیل اصلی این امر تقاضای کم و نداشتن بیمه است. دلیل این امر این است که در صورت وقوع جنگ، اکثر شرکت‌ها ضمانتی از سوی شرکت‌های بیمه خود برای سفر به اسرائیل و بازگشت به آن ندارند.

اسرائیل در ابتدای جنگ ضمانت‌هایی را به شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی اعطا کرد که بیمه نامه آنها نیز در زمان جنگ باطل تلقی می‌شود. علاوه بر این، در مجموع 6 میلیارد دلار ضمانت نامه به تعدادی از شرکت‌های اسرائیلی و خارجی برای حمل و نقل هوایی کالا اعطا شد.

به گزارش مارکر، در سطح حقوقی، سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه اسرائیل می‌تواند یک شرکت بیمه بین‌المللی را جایگزین کند و به یک شرکت هواپیمایی خارجی بیمه نامه‌ای بدهد که توسط کشور دیگری و در دادگاه‌های آن رسما ثبت و به رسمیت شناخته شده باشد. به عنوان مثال، اگر این بیمه نامه به یک شرکت ثبت شده در ایالات متحده اعطا شود که به وضوح مشمول قوانین اسرائیل نیست، لازم است دادگاه منطقه‌ای که در آن فعالیت می‌کند نیز اعتبار قرارداد ضمانت را به رسمیت بشناسد.

لینک خبر: https://www.themarker.com/consumer/tourism/2023-11-26/ty-article/0000018c-072c-dca2-a9fd-67ae58740000

→ خواندن مطلب قبلی

تبادل و آزادسازی اسرای فلسطینی و اسرائیلی

خواندن مطلب بعدی ←

خاخام خریدی سربازان را با زباله جمع کن‌ها مقایسه کرد و گفت: اینها برادر نیستند!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *