۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ارتش اسرائیل تعداد مجروحان جنگ را منتشر کرد

ارتش اسرائیل پس از امتناع از اعلام تعداد مجروحان، روز سه شنبه تعداد مجروحان را اعلام کرد.

بر اساس آنچه روزنامه عبری هاآرتص فاش کرده، تعداد سربازان ارتش اشغالگر اسرائیل که از آغاز جنگ جاری در نوار غزه در هفتم اکتبر گذشته مجروح شده‌اند به حدود هزار سرباز رسیده است.

این روزنامه سه شنبه شب گزارش داد که ارتش اسرائیل در ابتدا از اعطای مجوز برای انتشار اطلاعات مربوط به تعداد سربازان مجروح خودداری کرده و به سوال این روزنامه در مورد دلیل جلوگیری از انتشار پاسخی نداده است.

ارتش اشغالگر بعد از مدتی با انتقال اطلاعات به روزنامه موافقت کرد که نشان داد 202 سرباز به شدت مجروح شده‌اند، حدود 320 نفر به طور متوسط ​​زخمی شده‌اند، در حالی که جراحات 470 نفر جزئی توصیف شده است. 29 سرباز با جراحات جدی همچنان در بیمارستان بستری هستند، علاوه بر این 183 با جراحات متوسط ​​و 74 با جراحات جزئی.

Capture 74

هاآرتص گفت که اطلاعات مربوط به تعداد سربازانی که در جریان جنگ مجروح شده‌اند قبلاً مورد توجه قرار نگرفته بود و دانیال هاگری سخنگوی ارتش اشغالگر در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود به این موضوع اشاره نکرد همچنین در بیانیه‌های صادر شده از سوی ارتش اسرائیل مورد توجه قرار نگرفت.

ارتش در هنگام صحبت از کشته شدن سربازان در نبردها به ندرت به تلفات اشاره می‌کرد. به نوشته همین روزنامه، این سیاست با آنچه در جنگ‌ها و لشکرکشی‌های قبلی رایج بود که طی آن ارتش تعداد مجروحان خود را نیز منتشر می‌کرد، متفاوت است.

بر اساس اطلاعاتی که این روزنامه از ارتش منتشر کرد، از آغاز جنگ تاکنون 9038 سرباز و غیرنظامی بستری شده و 7036 تن از مجروحان در وضعیت خفیف، 751 زخمی متوسط ​​و 422 زخمی وخیم بوده‌اند. تعداد بیماران نیز شامل 129 نفر است که در حین درمان در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

این روزنامه با اشاره به اینکه در تاریخ 7 اکتبر بیمارستان‌های اسرائیل 1455 مجروح دریافت کردند که تعداد سربازان آنها مشخص نیست، امروز نیز 218 مجروح که اکثر آنها سرباز هستند همچنان بیهوش هستند و بقیه به بخش‌های توانبخشی منتقل شده‌اند.

این روزنامه به نقل از منابع پزشکی نوشت: احساس غالب این است که سربازان مجروح از دیدگان دور نگه داشته می‌شوند و وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها مجاز به انتشار اطلاعات مجروحان، در مورد تعداد مجروحان و وضعیت آنها، بدون تأیید سخنگوی ارتش اسرائیل نیستند.

هاآرتص به نقل از یک مقام ارشد در یک بیمارستان اسرائیلی گفت که این بیمارستان‌ها هیچ تجربه‌ای مانند این را در هیچ‌یک از جنگ‌ها و عملیات‌های نظامی قبلی تجربه نکرده‌اند.

همان منبع تایید کرد: کار با سخنگوی ارتش اسرائیل بسیار سخت است. نمایندگان سخنگوی و مقامات نظامی مسئول مجروحان بیشتر از کادر پزشکی سربازان را همراهی می‌کنند.

این منبع ارشد بیمارستانی خاطرنشان کرد: در جنگ‌ها و لشکرکشی‌های قبلی، وضعیت کاملاً متفاوت بود و ما همه سربازان در بیمارستان را می‌شناختیم و روابط روزانه بسیار خوبی با آنها داشتیم، همه اینها در جنگ فعلی تغییر کرده است.

در همین راستا، ارتش اشغالگر اسرائیل تا به امروز از کشته شدن 392 سرباز از 7 اکتبر تا کنون خبر داده است که حدود 70 نفر از آنها از آغاز عملیات زمینی آغاز شده است.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/2023-11-27/ty-article/.premium/0000018c-121e-dd2e-a5ae-d35f3e0e0000

→ خواندن مطلب قبلی

افشای دیدار و گفتگوی یحیی سنوار با گروگان‌های اسرائیلی

خواندن مطلب بعدی ←

نمایش “جایی که قلبت می‌تپد” هفته آینده به اجرا در خواهد آمد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *