۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سازمان زندانیان فلسطین: اسرائیل، زندان‌ها را به گورستان زندگان تبدیل کرده است

تشکیلات خودگردان فلسطین در امور زندانیان اعلام کرد: اسرائیل، زندان‌های خود را به گورستانی برای زندگان تبدیل کرده است.

سازمان خودگردان فلسطین در امور اسیران، امروز یکشنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات اسرائیلی با تشدید حملات به زندانیان از هفتم اکتبر گذشته، زندان‌های خود را به گورستان زندگان تبدیل کرده است. این مقام توضیح داد که شکنجه و سختگیری زندانیان در داخل زندان‌ها از زمان شروع جنگ در نوار غزه روندی فزاینده داشته است.

وی با بیان اینکه اسرائیل از ملاقات خانواده‌ها و وکلا جلوگیری می‌کند و ارتباط زندانیان با جهان خارج را به طور کامل قطع کرده است، خاطرنشان کرد: از هفتم اکتبر گذشته تاکنون شش زندانی در زندان‌های این رژیم در اثر شکنجه‌های شدید کشته شده‌اند.

Capture 25
زندانی زن فلسطینی

این کمیسیون افزود: زندانیان تقریباً روزانه در معرض شکنجه هستند، که در طی آن سربازان با ضرب و شتم شدید با باتوم، اسلحه، گاز و گلوله‌های لاستیکی به زندانیان حمله می‌کنند. وی افزود که سربازان اسرائیلی عمداً زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند، عمداً از جراحات و زخمی شدن آنها غفلت می‌کنند و عمداً آنها را بدون درمان رها می‌کنند.

او توضیح داد: اگر زندانی درخواست پزشک کند، بلافاصله پاسخ سربازان این است: هرکس بخواهد برای معالجه از بخش خارج شود، کتک می‌خورد و می‌میرد.

کمیسیون تأیید کرد که زندانیان در معرض انواع بسیاری از تنبیهات قرار می‌گیرند، از جمله عدم وجود پنجره‌های آلومینیومی روی پنجره‌ها، زیرا زندانیان از سرمای شدید و کمبود پتو و غذا رنج می‌برند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از زندانیان روی زمین می‌خوابند و اجازه بیرون رفتن به استراحتگاه را ندارند و کلیه لوازم برقی، وسایل شخصی و لباس از آنها گرفته شده است.

بر اساس داده‌های رسمی فلسطینی‌ها، اسرائیل حدود 7800 فلسطینی را در زندان‌های خود بازداشت کرده و در نتیجه تجاوزات، دستگیری‌ها افزایش یافته است.

 

 

لینک خبر: https://alquds.com/ar/posts/102930

→ خواندن مطلب قبلی

شکاف در لیکود/ روابط بین گالانت و نتانیاهو شکرآب شده است

خواندن مطلب بعدی ←

ارتش اسرائیل مدعی شد فیلم‌های اتقافات 7 اکتبر ناپدید شده‌اند!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *