۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رئیس شین بت: سران حماس را در قطر و ترکیه حذف می‌کنیم

رونن بار، رئیس شین بت، قول نابودی اعضای ارشد سازمان حماس را در قطر و ترکیه داد.

برای اولین بار از زمان آغاز جنگ، خبر کان، رو یکشنبه، نوار ضبط شده سخنان رونن بار،را منتشر کرد. رئیس شین بت، با اشاره به وقایع 7 اکتبر، در این نوار ضبط شده، مسئولیت شکست بزرگ 7 اکتبر را پذیرفت و به صراحت اعلام کرد که اسرائیل مقامات ارشد حماس را هم در قطر، میانجی توافق برای آزادی ربوده شدگان، و هم در ترکیه حذف خواهد کرد.

رئیس شین بت گفت: کابینه برای ما هدف تعیین کرده است، حذف حماس! و ما مصمم به انجام آن هستیم. وی افزود: این مونیخ ماست. همانطور که عملیات حذف کسانی‌که پشت کشتار 11 ورزشکار اسرائیلی در مونیخ بودند، تقریبا 20 سال ادامه داشت، این بار نیز همین طور خواهد بود.

وی تأکید کرد: در همه جا؛ در غزه؛ در یوش؛ در لبنان؛ در ترکیه؛ در قطر؛ همه جا. هر چند سال طول بکشد، ما برای انجام آن آماده خواهیم بود.

Capture 35

رئیس شین بت گفت: مسئولیت تأمین امنیت با ماست. وظیفه ما هم تأمین امنیت و هم احساس امنیت است. متأسفانه در 7 اکتبر نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

حماس به بیانیه بار پاسخ داد و گفت: تهدیدات دشمن برای آسیب رساندن به مقامات ارشد حماس در غزه و سایر کشورها نشان دهنده وضعیت سیاسی و نظامی دشمن است که به دلیل پایداری مردم فلسطین و نیروهای مقاومت شجاع است. هر یک از مقامات ارشد سازمان را بترسانند، آنها نقض آشکار حاکمیت کشورها و تهدیدی مستقیم برای امنیت این کشورها هستند.

واکنش اردوغان به ادعای رئیس شین بت

اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در همین راستا به صراحت اعلام کرد: اگر اسرائیل بخواهد اعضای حماس را در کشور ما ترور کند، عواقب جدی خواهد داشت. اردوغان گفت که نخست وزیر اسرائیل به عنوان جنایتکار جنگی مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: نتانیاهو که نه تنها جنایتکار جنگی بلکه قصاب غزه است، قطعاً مانند اسلوبودان میلوسویچ مورد بازجویی قرار خواهد گرفت. نتانیاهو، فهمید که قضیه، غزه یا رام الله نیست، بلکه قصد توسعه اسرائیل است، بنابراین دفاع از غزه و فلسطین به معنای دفاع از مکه، مدینه و استانبول است.

 

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/defense/637820

→ خواندن مطلب قبلی

هاآرتص: اسرائیل با از سرگیری جنگ، قید آزادی گروگان‌هایش را زد

خواندن مطلب بعدی ←

استیضاح نتانیاهو توسط وزرا به بهانه حفظ کرسی مسئولیت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *