۳۰ شهریور ۱۴۰۳

استیضاح نتانیاهو توسط وزرا به بهانه حفظ کرسی مسئولیت

“وزرای دولت باید برای حفظ کرسی خود، نتانیاهو را استیضاح کنند!” این تنها راه برای رهایی از باتلاق بحران سیاسی در دولت نتانیاهو است.

علاوه بر درگیری‌های نظامی پیچیده و بی‌سابقه در غزه و کرانه باختری، چالش دیگری در دولت رژیم صهیونیستی وجود دارد که باعث از دست دادن اعتماد به دولت و نهادهای آن شده است که به همین منظور وزرا تصمیم گرفتند تا با استیضاح و برکناری احتمالی نتانیاهو، از کرسی مسئولیت خود محافظت کنند. 60 روز از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد و هنوز برخی از مقامات در ورود به داخل اراضی اشغالی با مشکل روادید مواجه هستند. با این وجود این سوال مطرح شده است که آیا می‌توان در مدت زمان ادامه جنگ تغییری ایجاد کرد و از دامی که که دولت نتانیاهو در آن افتاده رهایی یافت؟ پاسخ بله است!

استیضاح نتانیاهو تنها راه نجات از چالش سیاسیاستیضاح نتانیاهو تنها راه نجات از چالش سیاسی

به همین منظور، وزرات دارایی باید فوراً تمامی بودجه و منابع مورد نیاز اراضی اشغالی را به منظور حمایت و تامین نیازهای ساکنین اسرائیلی تخصیص دهد و از همه مهمتر اینکه، وزای دولت وظیفه دارند که حقیقت را بازگو کنند و از دروغ در نشست‌های خبری بپرهیزند. آنها باید در مقابل دوربین‌های خبر به شکست اسرائیل در تمامی زمینه‌ها اعم از نظامی، اقتصادی و سیاسی اعتراف کنند و مسئولیت تمامی قصورات دولتی را به گردن بگیرند. یکی از مهمترین کارها نیز می‌تواند استیضاح و برکناری نتانیاهو باشد. این اقدام به آنها اجازه خواهد داد تا در عرصه سیاست باقی بمانند و کرسی مسئولیتشان را حفظ کنند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/journalists/opinions/Article-1057211

→ خواندن مطلب قبلی

رئیس شین بت: سران حماس را در قطر و ترکیه حذف می‌کنیم

خواندن مطلب بعدی ←

هدف ارتش اشغالگر در غزه، یحیی سنوار است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *