۳۰ شهریور ۱۴۰۳

امیر قطر: باید اسرائیل را به میز مذاکرات بازگرداند!

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا اسرائیل را وادار به بازگشت به میز مذاکره برای آتش بس در نوار غزه کند.

وی در افتتاحیه نشست شورای همکاری خلیج فارس در دوحه گفت: ما از شورای امنیت می‌خواهیم به تعهدات خود عمل کند و به جنگ وحشیانه پایان دهد.

Capture 41

وی با بیان اینکه درگیری فلسطین و اسرائیل نه درگیری مذهبی و نه جنگ با تروریسم است، گفت: دوران استعمار گذشته است و امنیت بدون صلح دائمی امکان پذیر نیست و هر دوی آنها نمی‌توانند باشند. بدون راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین به دست آمد.

امیر قطر تاکید کرد: اسرائیل باید بفهمد که دوران تصرف فلسطین به پایان رسیده است. آل ثانی این را مایه شرمساری خواند که جامعه جهانی اسرائیل را که به کشتار سیستماتیک و عمدی غیرنظامیان بی‌گناه از جمله زنان و کودکان ادامه می‌دهد، متوقف نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد که دوحه همچنان در تلاش برای بازگشت به آتش بس موقت است، اما افزود: این جایگزینی برای آتش‌بس دائمی نیست.

نشست دو روزه سران کشورهای خلیج فارس امروز در پایتخت قطر افتتاح شد. رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به این نشست دعوت شده است.

شایان ذکر است که قطر به عنوان میانجی در گفت‌وگو بین تروریست‌های حماس و اسرائیل عمل می‌کند. در دوم دسامبر، مذاکرات در دوحه در مورد بازگشت گروگان‌ها و تمدید آتش بس به بن بست رسید. به دستور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، تیمی از مذاکره کنندگان اسرائیلی از قطر به اسرائیل بازگشتند.

لینک خبر: https://www.9tv.co.il/item/65208

→ خواندن مطلب قبلی

وال استریت ژورنال: اسرائیل قصد دارد تونل‌های حماس را با آب دریا پر کند

خواندن مطلب بعدی ←

بازرسی هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش صهیونیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *