۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بازرسی هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش صهیونیستی

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، هرتزی هالوی، پیش از ورود به جلسه شواری جنگ، تفتیش و بازرسی شد.

کانال 13 اسرائیل گفت که اعضای گارد دفتر نخست وزیر، بنیامین نتانیاهو، هنگام ورود اعضای شرکت کننده به شورای جنگ، رئیس ستاد ارتش این رژیم، هرتزی هالوی را بازرسی و تفتیش بدنی کردند تا مطمئن شوند که دستگاه ضبط صوت همراه ندارد.

لیبرمن گفت: بازجویی گارد نتانیاهو از رئیس ستاد ارتش، تحقیر تمام سربازان ارتش اسرائیل است. وی افزود: ما نباید اجازه دهیم که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، جنگ اسرائیل در نوار غزه را رهبری کند.

Capture 43

لیبرمن افزود: رئیس ستاد ارتش از این اقدام به شدت عصبانی شد و به داخل اتاق نزدیکان رفت و از این موضوع به شدت ابراز نارضایتی کرد.

گالات وزیر دفاع نیز، شنبه گذشته از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نتانیاهو در تل آویو خودداری کرد.

خبر 13، یک ماه و نیم پیش نیز اعلام کرد که کارمندان زن دفتر نخست وزیری افسران شرکت کننده در جلسه هیئت دولت را تفتیش کردند و آنها را به منظور به همراه نداشتن دستگاه ضبط مورد بازجویی قرار دادند.

این خبرگزاری گزارش داد تا پیش از این بسیار معمول بود که افراد ارشد نظامی علاوه بر ضبط رسمی، که در دبیرخانه دولت انجام می‌شود، بحث‌ها و گفتگوها را چه برای نیازهای عملیاتی و چه برای سایر نیازها ضبط می‌کردند و دفتر نخست وزیری نیز به دنبال جلوگیری از این امر بود.

مقامات دفتر نخست وزیری اعلام کردند که گارد امنیتی هیچ دستورالعملی دریافت نکرده است و آنها با رویه‌های امنیتی سروکار ندارند. دفتر نخست وزیری همچنین افزود که گارد امنیتی صرفاً می‌خواست مطمئن شود که همه کسانی که وارد جلسه می‌شوند، دستگاه ضبط در اختیار ندارند.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/politics/hertzi-halevi-903835428

→ خواندن مطلب قبلی

امیر قطر: باید اسرائیل را به میز مذاکرات بازگرداند!

خواندن مطلب بعدی ←

کنست، بودجه اصلاح شده را در قرائت اول تصویب کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *