۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کاهش 57 درصدی معاملات در صنعت فناوری پیشرفته اسرائیل

شرکت حسابداری و مشاوره PwC Israel، از کاهش 56 درصدی معاملات شرکت‌های اسرائیلی از 7 اکتبر تاکنون خبر داد.

اقتصاد اسرائیل با بحران‌های هم‌زمان مواجه است، اما تهاجم وحشیانه علیه غزه معادلات را به هم ریخته و بسیاری از بخش‌های اقتصادی را در رکود فرو برده است که ممکن است برای مدت طولانی ادامه داشته باشد. با شروع عملیات طوفان الاقصی و سپس جنگ اسرائیل علیه غزه، در بحبوحه وضعیت اضطراری که دولت اسرائیل و بخش خصوصی برای جبران خسارات، وارد شده بودند، اکثر بخش‌های اقتصادی اسرائیل دچار خسارت شدند.

Capture 57

شرکت‌های اسرئیلی شاهد پایین‌ترین میزان معاملات در یک دهه اخیر هستند و بر اساس گزارش معاملاتی که صبح روز چهارشنبه توسط شرکت حسابداری PWC اسرائیل منتشر شد، سال 2023 شاهد کاهش شدید 56 درصدی معاملات شرکت‌های اسرائیلی بود وحجم کل به 7.5 میلیارد دلار رسید. فقط حجم تراکنش در سال 2023 کمتر از یک دهم خروجی 82 میلیارد دلاری ثبت شده در سال 2021 است که از نظر تاریخی یک سال رکورد تاریخی در اسرائیل و جهان در صنعت فناوری پیشرفته بود.

به گفته وب سایت گلوبز اسرائیل، آنچه که وضعیت را نجات داد، صنعت سایبری بود که مسئول نیمی از معاملات بود. از 45 معامله، 19 مورد در فضای سایبری بوده و در مجموع 3.8 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. در مقایسه با سال 2022 که سال ضعیفی بود و تعداد معاملات شرکت‌های اسرائیلی به 72 معامله رسید، میانگین حجم معاملات حتی نسبت به سال 2022، کاهش 29 درصدی را ثبت کرد و به 167 میلیون دلار رسید.

بحران در یک بحران در اقتصاد اسرائیل

گلوبز نوشت: البته بخشی از ضعف در صادرات به دلیل غیبت تقریباً کامل عرضه اولیه سهام توسط شرکت‌های فناوری اسرائیل است. تقریباً بزرگ‌ترین آن، عرضه اولیه اولیه 1.9 میلیارد دلاری Oditi بود که برند لوازم آرایشی Makeup را اداره می‌کند. در واقع، تنها معامله‌ای است که تاکنون بیش از یک میلیارد دلار ارزش داشته است. این روزنامه خاطرنشان کرد که 60 درصد معاملات با آمریکا بوده است.

یارون ویتزنبلیت، شریک و رئیس بخش حسابرسی و گروه فناوری پیشرفته در PwC اسرائیل، به گلوبز گفت: «حتی به عنوان یک خوشبین سرسخت، من نگران هستم؛ ما در اینجا یک بحران در یک بحران در یک بحران داریم.

وی ادامه داد: کاهش از سه ماهه اول سال 2022 به دلیل حوادث جهانی آغاز شد و از آن زمان تاکنون با بحران‌های پی در پی مواجه بوده‌ایم که برخی از آنها به دلایل سیاسی داخلی اسرائیل از جمله اصلاحات قضایی بوده است و این موضوع حتی قبل از شروع جنگ بوده است و سپس جنگ شروع شد. برخلاف جهان که در نیمه دوم سال 2023 ثبات یا بهبودی را در آن مشاهده می کنید، در اسرائیل این ثبات وجود ندارد.

وی ادامه داد که در پایان سه ماهه هفتم و ابتدای سه ماهه هشتم هستیم، تعداد معاملات کاهش چشمگیری داشته است و این وضعیت نگران کننده است.

 

لینک خبر: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001464306

→ خواندن مطلب قبلی

فرصت واشنگتن به اسرائیل برای پایان دادن به عملیات نظامی در غزه

خواندن مطلب بعدی ←

گوترش، دبیرکل سازمان ملل، از بند 99 برای اجرای آتش بس در غزه استفاده کرد

یک مورد نظر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *