۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گزارش ویژه: میزان مشکلات روانی از آغاز جنگ چندین برابر شده است!!

یک مطالعه جامع به تازگی منتشر شده که نشان می‌دهد میزان مشکلات روحی-روانی در بین شهروندان اسرائیل متأثر از جنگ، چندین برابر شده است. با این وجود دولت نتانیاهو هیچ برنامه‌ای برای آرام سازی جو حاکم بر شهروندان انجام نداده است.

با گذشت دو ماه از آغاز عملیات طوفان الاقصی در تاریخ 7 اکتبر، بسیاری از شهرواندان اسرائیلی دچار پریشانی روانی شده‌اند. برخی از آنها برای برگشت به تعادل روانی خود دچار مشکل بوده و در این امر ناتوانند. مطالعه جدیدی از مرکز مطالعات روانشناسی اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد، این شیوع اختلالات روانی از آغاز جنگ چندین برابر شده است.

چند برابر شدن مشکلات روانی از آغاز جنگ غزه
چند برابر شدن مشکلات روانی از آغاز جنگ غزه

در این داده‌ها که میزان اختلال استرس پس از جنگ دو برابر شده و همچنین میزان افسردگی و اضطراب نیز به طور چشمگیری افزایش داشته است. به گفته محققان این گزارش، شهرک نشینان اسرائیلی در حال تجربه ترومای جنگ هستند و هیچ نوع خدماتی از سوی دولت به آنها نمی‌شود. در میان شهروندان آمار خودکشی نیز به شدت روبه افزایش است و این امر نگرانی محققان و روانشناسان اجتماعی رژیم صهیونیستی را به دنبال دارد.

نویسندگان این گزارش اینطور بیان کرده‌اند که این نرخ‌ها در مقایسه با میانگین عادی جمعیت شهرک نشینان اسرائیلی به شدت بالاست. همچنین در این آمار آمده است که افزایش این اختلالات در میان زنان و دختران نوجوان، دو برابر بیشتر از مردان است. بر اساس این مطالعه، بیش از 60% از شهرک نشینان در ماه گذشته از بدتر شدن مشکلات روحی- روانی خود خبر دادند.

در میان جامعه اسرائیل، 60% از امنیت شخصی خود، 63% از آینده کشور و تنها 26% از آینده سیاسی کشور خود در هراس و نگرانی هستند. یکی از محققان این گزارش آماری معتقد است که اسرائیل جامعه‌ای است که بحران روانی بسیار بزرگی را پیش روی خود دارد و باید برای مقابله با آن تلاش کند.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/health/article/yokra13707281?utm_source=https://www.ynet.co.il&utm_medium=social&utm_campaign=general_share

→ خواندن مطلب قبلی

امکان از بین رفتن برخى مشاغل در پی جنگ غزه

خواندن مطلب بعدی ←

معاون سابق ستاد ارتش اسرائیل: حذف حماس در آینده نزدیک ممکن نیست

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *