۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اختلاف اسرائیل و آمریکا بر سر فرصت اتمام عملیات جنگی در غزه

آمریکا خواستار پایان عملیات جنگی در غزه است در حالی‌که اسرائیل بر ضرورت ادامه جنگ تا دو ماه تاکید کردند.

اسرائیل تایمز به نقل از یک مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که دولت اسرائیل معتقد است که ارتش اسرائیل به حدود 2 ماه دیگر در غزه برای پایان دادن به مرحله اول جنگ نیاز دارد.

به گفته این مقام، مرحله شدید جنگ احتمالا سه تا چهار هفته دیگر ادامه خواهد داشت. به نوشته سایت اکسیوس، تعیین این مدت به این دلیل است که آمریکا در معرض فشار فزاینده بین المللی و محلی برای درخواست از اسرائیل برای پایان دادن به جنگ است.

این مقام خاطرنشان کرد که آمریکا ضرب الاجل خاصی برای توقف این روند تعیین نمی‌کند، بلکه به این واقعیت اشاره می‌کند که زمان رو به اتمام است.

Capture1 8

این مقام خاطرنشان کرد که آمریکا مایل است که جنگ زودتر تمام شود و اسرائیل به مرحله پرشتاب جنگ تا پایان دسامبر امسال پایان دهد، اما دولت اسرائیل آخر ژانویه را پایان جنگ اعلام کرده است. این مقام نظامی که با اکسیوس گفتگو کرد، گفت که ایالات متحده و اسرائیل حدود یک ماه در مورد مدت زمان ادامه جنگ اختلاف نظر داشتند، بدون اینکه تاریخ مشخصی تعیین شود.

وی افزود: پیام ایالات متحده این است که آنها از ما می‌خواهند که کار را سریعتر، با تلفات غیرنظامی کمتر و کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه انجام دهیم. ما هم همین را می‌خواهیم، ​​اما دشمن، موافق نیست.

وی در ادامه گفت: ایالات متحده این را درک می‌کند، ما با هم کار می‌کنیم، ما به آنها نیاز داریم و آنها به ما نیاز دارند.

نیروهای اشغالگر در حال نفوذ به نوار غزه، عملیات زمینی خود را به منطقه جنوبی، به‌ویژه خان یونس، همزمان با حملات هوایی خشونت‌آمیز که صدها هزار نفر از آنها آواره شدند، گسترش دادند. شمال نوار غزه ویران شده است.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/idf-needs-about-2-more-months-in-gaza-to-wrap-up-1st-stage-of-war-israel-believes

→ خواندن مطلب قبلی

آمریکا، 45000 گلوله تانک به اسرائیل ارسال می‌کند

خواندن مطلب بعدی ←

مجروح شدن 5000 سرباز اسرائیلی در جنگ غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *