۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بودجه 2024 اسرائیل؛ چالش پیش روی دولت

کلکالیست: خزانه‌داری اسرائیل می‌داند مبارزه بر سر بودجه 2023 فقط تبلیغی برای بحث در مورد بودجه 2024 است.

به گفته تحلیلگران و اقتصاددانان اسرائیلی، در حالی‌که کنست بودجه جدید 2023 اسرائیل را تصویب می‌کند، خزانه‌داری در حال برنامه ریزی برای کاهش بودجه برای بودجه 2024 است، زیرا می‌داند که مخالفت با آن بسیار قوی‌تر خواهد بود.

Capture 74

انتظار می‌رود کمیته مالی قرائت دوم و سوم قانون بودجه اصلاح شده اسرائیل برای سال 2023 را به منظور آماده سازی برای تصویب آن در کنست به همراه قانون افزایش با هدف کسری بودجه و محدود کردن هزینه‌ها بعدا تصویب کند. علاوه بر این، کنست قرار است درباره تاریخ تصویب بودجه اصلاح شده اسرائیل در سال 2024 بحث و تصمیم‌گیری کند.

در پایان هفته، تهدید دو مقام ارشد لیکود مبنی بر عدم حمایت از بودجه اسرائیل برای سال آینده همچنان پابرجا بود؛ نیر برکات، وزیر اقتصاد، که خواستار مبلغ 250 میلیون شکل اضافی برای دفتر خود است و امور خارجه و رئیس کمیته دفاع، یولی ادلشتاین، که خواستار انتقال بودجه به Assigned to war برای نیازهای جنگ است.

به گزارش وب سایت اسرائیلی کلکالیست، درگیری طوفانی پیرامون بودجه 2023 چیزی جز تبلیغی برای آینده در بحث‌های مربوط به بودجه اسرائیل برای سال 2024 نیست که عمدتاً در مورد بسیج منابع لازم برای رفع نیازهای جنگ است. وزارت خزانه‌داری در حال بررسی تمام ورودی‌های بودجه است تا ده‌ها میلیارد شکل مورد نیاز را برای جلوگیری از افزایش قابل توجه در کسری تامین کند و از قبل، اهدافی را برای حذف معافیت‌های مالیاتی تعیین کرده است.

انتظار می‌رود خزانه داری اسرائیل ،لغو معافیت‌های مالیاتی مانند امتیازات اعتباری به مبلغ 234 شکل در ماه برای والدین کودکان 13 تا 18 ساله را که باید از اول ژانویه اعمال شود، معافیت‌های مالیاتی برای بازنشستگی و پس انداز و همزمان، افزایش مالیات بر خودروهای برقی، همچنین بازگرداندن مالیات بر نوشیدنی‌های شیرین و ظروف یکبار مصرف، لغو برنامه ریزی شده 8 میلیارد شکل در بودجه ائتلاف، بستن دفاتر غیر ضروری و کاهش شدید بودجه را به وزیر دارایی توصیه کند.

دفتر اسموتریچ در آخر هفته به کلکالیست گفت که این موضوع هنوز مورد بحث قرار نگرفته و لیستی از منابع مالی جنگ و جبهه داخلی در سال آینده به وزیر داده نشده است. تامار لوی بونا، هماهنگ کننده کلی در وزارت بودجه، اعلام کرد که به دلیل فشار زمانی، این وزارتخانه می‌تواند بودجه سال 2024 را در 15 ژانویه به کنست ارائه کند تا در 15 فوریه تصویب شود. با این حال، وی گفت: تصویب بودجه در دولت و ارائه نهایی آن به وزارتخانه بستگی ندارد و ممکن است تغییراتی در جدول زمانی ایجاد شود.

اسموتریچ وزیر دارایی اعلام کرد که می‌خواهد جدول زمانی را تا تصویب بودجه در اول مارس به تعویق بیندازد و کمیته مالی بیم دارد که دولت نیز به هدف جدید دست پیدا نکند.

 

لینک خبر: https://www.calcalist.co.il/tags/%D7%AA%D7%A7%D7%A6%D7%99%D7%91_%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%94

→ خواندن مطلب قبلی

عملیات نافرجام نجات گروگان اسرائیلی

خواندن مطلب بعدی ←

لغو تمام پروازهای رایان ایر به اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *