۳۱ شهریور ۱۴۰۳

مصر، اسرائیل را تهدید به قطع روابط کرد

مصر به اسرائیل درباره کوچاندن مردم فلسطین به این کشور هشدار داد.

اسرائیل تایمز به نقل از وب سایت آمریکایی اکسیوس، روز پنجشنبه اعلام کرد که مصر به ایالات متحده و اسرائیل نسبت به قطع روابط با اسرائیل در صورت مهاجرت فلسطینی‌ها به شبه جزیره سینا، هشدار داده است.

مصر همواره مواضع قاطعی در قبال موضوع آوارگی فلسطینیان اتخاذ کرده و با قاطعیت مخالفت خود را با آن اعلام کرده و جنگ را تهدیدی برای امنیت ملی خود دانسته است، زیرا اسرائیل وجود طرحی برای آوارگی مردم را انکار می‌کند و این درحالی است که بمباران غزه، مردم را به سمت مرز سوق می‌دهد.

Capture1 7

بر اساس گزارش آکسیوس، مقامات مصری ابراز نگرانی کردند که بحران در مرز با نوار غزه منجر به عبور هزاران آواره از مرز برای یافتن سرپناه در سینا شود.

بر اساس گزارش آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد (UNRWA)، جنگ اسرائیل در نوار غزه منجر به آواره شدن حدود 2میلیون نفر در غزه یا تقریباً 85٪ از جمعیت شد. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد کشته شدگان نیز به 18000 نفر رسید.

در اولین روزهای جنگ که در 7 اکتبر آغاز شد، اسرائیل مصر را تحت فشار قرار داد تا طبق آنچه در آن زمان گفته بود، انتقال فلسطینیان از نوار غزه به سینا را به طور موقت تا پایان جنگ بپذیرد. بیش از یک بار این طرح را رد کردند.

صحبت از آوارگی مردم نوار غزه با گسترش جنگ اسرائیل در جنوب نوار غزه، که در روزهای اخیر بر خان یونس، بزرگترین شهر جنوب، که صدها هزار آواره را در خود جای داده، متمرکز شده است، افزایش یافته است.

در پایان گزارش آمده است: تعداد زیاد تلفات غیرنظامیان در این جنگ به دلیل کمبودهای ناشی از محدودیت‌های اسرائیل، نگرانی جهانی را برانگیخته است.

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/egypt-said-to-warn-israel-ties-could-rupture-if-gaza-multitudes-flee-to-sinai

→ خواندن مطلب قبلی

شورای امنیت بار دیگر قطعنامه‌ای را برای آتش‌بس فوری در غزه تصویب نکرد

خواندن مطلب بعدی ←

آتش زدن کمپ خانواده‌های اسرا مقابل کنست

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *