۳۰ شهریور ۱۴۰۳

احداث پل زمینی برای اتصال بنادر دبی و حیفا

شبکه 12 صهیونیستی گزارش داد، پل زمینی، بین بنادر دبی و حیفا احداث خواهد شد.

شرکت تراک نت، پس از امضای قرارداد، برای اولین بار توسط مرکز لجستیک اقتصاد، پل زمینی بین بنادر دبی و بنادر حیفا احداث می‌کند. به گفته این شرکت، قرار است این پل، راه حلی برای خنثی سازی تهدید حوثی‌ها علیه اسرائیل باشد.

انتظار می‌رود این گذرگاه زمینی که تاییدیه وزارت دفاع و دولت اسرائیل را دریافت کرده، 80 درصد از زمان عبور از مسیر دریایی را کاهش دهد، جایگزینی سریعتر از عبور از کانال سوئز و راه حلی برای مشکلات امنیتی این گذرگاه باشد. برای این منظور، زمان سفر یک کامیون از بندر جبل علی در امارات تا گذرگاه مرزی در اسرائیل 4 روز و 2 ساعت و از بندر حیفا تا بندر بحرین 2 روز و 7 ساعت است.

Capture.1JPG 1

فعالیت این پل چگونه خواهد بود؟

کامیون‌های اماراتی که در حال حاضر به سیستم تراک نت متصل هستند، انتقال را از بنادر امارات به اردن از طریق عربستان سعودی و از آنجا از طریق گذرگاه مرزی انجام خواهند داد. کالاهایی که قرار است در اسرائیل باقی بمانند به صورت ترانزیت آزاد می‌شوند و کالاهایی که قرار است به اروپا ارسال شوند به بندر حیفا فرستاده می‌شوند. این روش، در حالت ایده‌آل، حدود دو هفته در زمان حمل و نقل دریایی صرفه جویی می‌کند. کل فرآیند به صورت دیجیتالی از طریق پلتفرم دیجیتال Traknet برای حمل و نقل هوشمند، با شفافیت کامل در زمان واقعی مسیر، از جمله گواهی تحویل دیجیتال انجام خواهد شد.

این قرارداد با شرکت لجستیک امارات متحده عربی Puretrans FZCO به منظور همکاری برای حمل و نقل زمینی بار در مسیر اتصال دبی، عربستان سعودی، اردن و بندر حیفا و برگشت به مبدا است.

طرفین توافق کردند که همکاری فی مابین در طول مدت قرارداد، به صورت انحصاری و به گونه‌ای انجام شود که هر باربری با استفاده از خدمات شریک تجاری، این کار را تنها از طریق بستر تراک نت انجام دهد.

طرفین همچنین در مورد اتخاذ یک روش تقسیم درآمد متقابل، به میزان 5 درصد از کل درآمد دریافتی از مشتریان با استفاده از خدمات آنها در مسیر پل زمینی، توافق کردند. این قرارداد برای مدت نامحدودی است که هر یک از طرفین می‌توانند با اخطار 60 روزه قبل از آن فسخ کنند.

به گفته شرکت تراک نت، بندر حیفا می‌تواند به یک بندر اتصال برای کشتی‌ها از سراسر اروپا تبدیل شود. به گفته شبکه 12 صهیونیستی، این قرارداد چند ماه قبل از جنگ تنظیم و تدوین شده است.

حنان فریدمن، مدیر عامل Traknet، اظهار داشت که مسیر زمینی از آسیا به اسرائیل، از آنجا به اروپا و از اسرائیل به آسیا و خاور دور، کمکی اساسی در نتیجه توافقنامه ابراهیم، ​​به ارتقای تجارت است. وی افزود: تهدیدات امنیتی برای تجارت بین‌المللی در دریای سرخ نیازمند جایگزینی امن بر روی زمین است که با استانداردهای بالا و با قیمت رقابتی عمل کند.

لینک خبر: https://www.mako.co.il/finances-news/Article-f4e23e739044c81027.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=563116731

→ خواندن مطلب قبلی

افزایش شدید نرخ بیکاری در مناطق جنوبی اراضی اشغالی

خواندن مطلب بعدی ←

مقام صهیونیستی، خواستار زنده به گور کردن اسرای فلسطینی شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *