۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کلکالیست، اثر تحریم بر استارباکس را تایید می‌کند

تحریم، ارزش قهوه‌های استارباکس را به شدت کاهش داد.

ضررهای چند میلیارد دلاری تحمیل شده به قهوه‌های زنجیره‌ای استارباکس، بحث‌ها و گمانه‌زنی‌های زیادی را در مورد تحریم شرکت‌هایی که از اشغالگری اسرائیل در نسل‌کشی در نوار غزه، حمایت می‌کنند، برانگیخته است. در حالی‌که برخی از تحلیلگران به دنبال شکستن پیوند بین جنبش بایکوت و خسارات ثبت شده توسط استارباکس هستند، وب سایت اسرائیلی Calcalist در 7 دسامبر گزارشی را تحت عنوان به دنبال اختلاف بر سر جنگ در غزه: ارزش استارباکس 12 میلیارد دلار کاهش یافته است، را منتشر کرد.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که تحلیل‌گران به دلیل ترس از کاهش فروش پس از فراخوان‌ها برای تحریم قهوه‌های زنجیره‌ای استارباکس، به دلیل ابراز حمایت اتحادیه کارگری از جنبش حماس اشاره می‌کنند، اقدامی که توسط دولت اسرائیل محکوم شد. در حالی‌که این وب سایت بیانیه حمایت از مردم غزه و رد تجاوز به نوار را تحریف کرد، در این گزارش اشاره کرد که قهوه‌های زنجیره‌ای استارباکس در ماه گذشته به دلیل ترس از کاهش فروش، 12 میلیارد دلار از ارزش خود را حذف کرد. طبق برآوردها، دلایل کاهش: اختلافات کاری در شرکت و تحریم استارباکس بود.

Capture1 11

در این گزارش آمده است که اتحادیه کارگران این شبکه، آشکارا از حماس پس از حمله 7 اکتبر حمایت کرد، که منجر به طرح شکایت از سوی این شبکه شد. دولت این کمیته را محکوم کرد و گفت که حرف‌ها و اقدامات اتحادیه تنها حرف آنها است.

در ادامه این گزارش آمده است: پاسخ مدیریت استارباکس به عنوان حمایت از اسرائیل با هزینه فلسطین تفسیر شد و منجر به درخواست تحریم شد و علی‌رغم تلاش این شرکت برای خاموش کردن این ارتباط‌ها، هشتگ #بایکوت استارباکس همچنان محبوبیت دارد.

وی افزود: علی‌رغم رشد 8 درصدی فروش بیش از حد انتظار در سه ماهه گذشته، سهام قدرت خود را از دست داده است و تحلیلگران جی پی مورگان دلیل این امر را ترس سرمایه‌گذاران از کاهش فروش در ماه نوامبر می‌دانند.

وی گفت: دوشنبه گذشته، سهام استارباکس به 12 روز قرمز پایان داد که یک رکورد از زمان عرضه اولیه سهام در سال 1992 بود و ارزش آن، 9.4 درصد یا 12 میلیارد دلار کاهش یافت.

وی ادامه داد: در تلاش برای کاهش خسارات، در 16 نوامبر، این شرکت تبلیغاتی را با عنوان روز جام قرمز راه اندازی کرد که در آن باریستاهای (کافه چی) شرکت، فنجان‌های قابل استفاده مجدد را با تزئینات کریسمس روی آنها توزیع کردند، اما این روند با اعتصاب کارگران به نمایندگی از اتحادیه کارگری برای خواستار بهبود شرایط کار، تحت الشعاع قرار گرفت.

 

لینک خبر: https://www.calcalist.co.il/world_news/article/b12f8ng8p

→ خواندن مطلب قبلی

لغو تمام پروازهای رایان ایر به اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

افزایش شدید نرخ بیکاری در مناطق جنوبی اراضی اشغالی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *