گفت‌وگوی تلفنی پوتین و نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو در گفت‌وگوی تلفنی با ولادمیر پوتین از مواضع ضد صهیونیستی روسیه انتقاد کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، امروز یکشنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، درباره جنگ با حماس گفت‌وگو و از رفتار دیپلماتیک روسیه به شدت انتقاد کرد.

در این گفت‌وگو که 50 دقیقه به طول انجامید، نتانیاهو به رئیس جمهور روسیه تصریح کرد که اسرائیل با روابط روسیه با ایران و مواضع آن در قبال جنگ که در سازمان ملل بیان شده است، مخالف است. نتانیاهو نارضایتی خود را از مواضع ضد اسرائیلی نمایندگان مسکو در سازمان ملل ابراز کرد.

Capture 87

دفتر نتانیاهو خاطرنشان کرد که وی در این گفت‌وگو با کلماتی تند نارضایتی خود را از مواضع نمایندگان روسیه در سازمان ملل و دیگر مجامع علیه اسرائیل ابراز کرد. همچنین نتانیاهو از همکاری نزدیک روسیه و ایران به شدت انتقاد کرد.

با این حال، نتانیاهو به پوتین گفت که از تلاش روسیه برای آزادی یک شهروند اسرائیلی با تابعیت روسیه قدردانی می‌کند و از کشورش برای فعال کردن صلیب سرخ کمک خواست تا امکان بازدید از ربوده شدگان اسیر حماس و انتقال داروهای نجات دهنده فراهم شود.

لحظاتی پس از گفت‌وگو، یک مقام ارشد روسی از اسرائیل انتقاد کرد. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه مدعی شد که نظارت بین المللی بر جنگ غزه باید فوراً انجام شود.

لاوروف مدعی شد: غیرقابل قبول است که اسرائیل از حمله 7 اکتبر حماس به عنوان توجیهی برای مجازات دسته جمعی علیه مردم فلسطین استفاده کند.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/622643

→ خواندن مطلب قبلی

لغو مراسم آئینی یهود در قاهره

خواندن مطلب بعدی ←

تلاش اسموتریچ و نتانیاهو برای نابودی اقتصاد اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *