۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جنگ روانی ارتش اسرائیل با کانال تلگرامی « 72 باکره، بدون سانسور»

هاآرتص گزارش داد: کانال تلگرامی «72 باکره، بدون سانسور» صدها سند در مورد کشتار فلسطینی‌ها و ویرانی در غزه منتشر کرده است.

بخش نفوذ دپارتمان عملیات ارتش اسرائیل که مسئولیت عملیات جنگ روانی علیه دشمن و جوامع خارجی را بر عهده دارد، در طول جنگ کانالی را در تلگرام به نام «72 باکره، بدون سانسور» برای عموم مردم اسرائیل راه‌اندازی کرد که اجساد فلسطینیان را به نمایش می‌گذارد.Capture1 22

به گزارش هاآرتص، این کانال که به «مطالب انحصاری از داخل غزه» می‌بالد، بیش از 700 پست حاوی تصاویر و فیلم‌هایی درباره کشتار تروریست‌ها و ویرانی در نوار غزه منتشر کرد و حتی 5300 دنبال کننده خود را تشویق کرد که مطالب را به اشتراک بگذارند تا «همه بتوانند ببینید که داریم آنها را حذف می‌کنیم.»

ارتش اسرائیل اداره این کانال توسط ارتش را تکذیب کرد، اما یک منبع نظامی ارشد در گفتگو با روزنامه هاآرتص تصدیق کرد که اعضای لشکر نفوذ، مسئول عملیات آن هستند.

این منبع گفت: «هیچ دلیلی وجود ندارد که ارتش اسرائیل عملیات نفوذی علیه شهروندان اسرائیلی انجام دهد»، تحلیلگر هاآرتص معتقد است که پیام‌ها در آنجا مشکل‌ساز هستند. این عملیات برای ارتشی مانند ارتش اسرائیل شبیه یک عملیات جنگ روانی به نظر نمی‌رسد، بلکه شبیه صفحه‌ای از پیام‌های «سایه» است و این واقعیت که سربازان این کانال را اداره می‌کنند و اشغال کرده‌اند، بسیار مشکل‌ساز و خطرناک به نظر می‌رسد.

هاآرتص نوشت که این کانال در 9 اکتبر، دو روز پس از شروع نبردها با نام انتقام جویان افتتاح شد. روز بعد، نام به جهنم و سپس به 72 باکره، بدون سانسور تغییر کرد.

دو روز پس از افتتاحیه، این کانال در یکی از پست‌های خود نوشت:

چه فیلمی گرفتیم، نمی‌فهمید! صدای شکستن استخوان هایشان را می‌شنویم. ما آن را پس از آماده شدن نشان خواهیم داد. 

تحلیلگر هاآرتص توضیح داد که آنها به عکس اجساد سربازان حماس و زندانیان بازداشتی عبارت «ما سوسک‌ها را نابود می‌کنیم» چسبانده‌اند. در پستی دیگر نوشتند:« ما موش‌های حماس را نابود می‌کنیم، این زیبایی را به اشتراک بگذارید.» همچنین در کنار فیلمی از یک سرباز ارتش اسرائیل که گویا گلوله‌های مسلسل خود را در چربی خوک فرو می‌کند، نوشته است: «این برادر قهرمان کیست؟! سرب را در چربی گوشت خوک چرب می‌کند. شما خوری خود را نخواهید گرفت.»

این کانال تلگرامی هر شب خلاصه‌ای از فعالیت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در غزه را با وعده انتشار فیلم‌ها و عکس‌های اختصاصی از میدان پخش می‌کند. این کانال در پستی نوشت:

«مثل همیشه، ما اولین کسی هستیم که اطلاعات میدانی را برای شما به ارمغان می‌آوریم. ما اسناد هیستریک خرابکاران را داریم، ما اسنادی داریم که هیچ کس ندارد.»

در 14 اکتبر، علاوه بر شعار «فیلم ویدیویی اختصاصی برای یک شب خوب، فراموش نکنید که ویدیو را به اشتراک بگذارید و پخش کنید» فیلمی از یک خودروی اسرائیلی در حال زیرگرفتن جسد نیروی حماس را به جلو و عقب در کانال نشان دادند. در این پست نوشته شد: «این خوب است، ما این حرامزاده‌ها را از بین می‌بریم! ما آنها را خرد می‌کنیم.»Capture 14

تحلیلگر هاآرتص ادامه داد: گردانندگان این کانال به تصاویری از غزه بسنده نکردند. در 11 اکتبر، صدها اسرائیلی، از جمله اعضای لا فامیلیا، هم‌زمان با حمله نیرو‌های حماس به مرزهای اسرائیل که تحت درمان بودند، در بیمارستان شبا شورش کردند. اغتشاشگران با تجمع در بیمارستان به پرسنل پزشکی توهین کردند و به آنها آب دهان انداختند. ساعتی بعد کانال 72 باکره، فیلمی درباره این شورش‌ها منتشر کرد که با این شعار همراه بود: «برادران قهرمان من، حامیان لا فامیلیا، من شما را دوست دارم، زیرا آمده‌اید اعراب را آزار دهید»

در پایان گزارش می‌خوانیم: گردانندگان کانال تلگرامی که اکنون فعال است از فالوورهای خود درخواست می‌کنند اسنادی را که منتشر کرده‌اند به اشتراک بگذارند: آنها اعلام کردند که:

«به مردم اسرائیل و ارتش اسرائیل کمک کنید و تا حد امکان به اشتراک بگذارید. قهرمانان، فراموش نکنید که همه این محتوا انحصاری است و شما اولین نفری هستید که آن را می‌بینید!!! به اشتراک بگذارید تا همه بتوانند گریه‌هایشان را ببینند. ای سربازان قهرمان ارتش اسرائیل، حماس را نابود کنید و غزه را با خاک یکسان کنید!»

ارتش اسرائیل سال‌هاست که درگیر جنگ روانی و عملیات‌های تحت تأثیر قرار دادن دشمنان اسرائیل است تا روایت آنها را از بین ببرد، بر جمعیت (همچنین در غزه، لبنان و ایران) تأثیر بگذارد و به دستاوردهای عملیاتی دست یابد. این عملیات‌ها با استفاده از حساب‌های جعلی و بدون برجای گذاشتن اثر انگشت روی ارتش اسرائیل، محرمانه است. اما طبق قانون، ارتش از استفاده از این توانایی علیه شهروندان اسرائیلی منع شده است.

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/security/2023-12-12

→ خواندن مطلب قبلی

اقدام ضد صهیونیسم در پارلمان لهستان!

خواندن مطلب بعدی ←

ارتش اسرائیل، پمپاژ آب به تونل‌های حماس را آغاز کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *